Jobba extra vid mammaledighet?
Är det okej att jobba extra när man går hemma med föräldrapenning? Tänkte försöka jobba någon helddag då och då, och ta ut 4 dagar föräldraledighet/vecka.
Är det okej att jobba extra när man går hemma med föräldrapenning? Tänkte försöka jobba någon helddag då och då, och ta ut 4 dagar föräldraledighet/vecka.
Någon som vet? Jag funderar oxå på det, men först när barnet är ett par månader!
absolut, helt ok.
Javisst är det helt ok. Man får inte ta föräldraledigt och arbeta samma dagar/timmar bara, men man kan annars lägga upp sin föräldraledighet som man vill.
Om man har en arbetsgivare där man är heltidsanställd måste man kolla med dem bara om man tänker arbeta på något annat ställe under föräldraledigheten. Eftersom man är ledigt från sin vanliga anställning för just föräldraledighet och inte för att arbeta på andra ställen
.
Ja det är ok! Jag försöker också hitta nåt helgjobb.. Vet inte vad bara?!
Ja man måste kolla med sin arbetsgivare innan man tar ett annat jobb. Man är ju hemma för att man är föräldraledig. Kanske kan du jobba på ditt vanliga jobb 1 dag i veckan?
jag vet att jag kan jobba helger på mitt jobb, och enstaka kvällar. Hur tidigt brukar man behöva säga till innan?
Beror väl egentligen på arbetgivaren, men två månader innan har jag hört för att börja jobba och de inte ska kunna neka dig, men om man ska jobba lite ibland så borde man ju kunna få säga till närmare.