• Pallas

Två veckor sedan kejsarsnitt, frossa utan feber och konstigt avslag

Mår lite kasst just nu. Det är drygt två veckor sedan mitt kejsarsnitt (13/6) och jag har så konstiga symptom på att nåt är fel. För två dagar sedan började jag få ont kring snittet. Det var som att det var en öm falukorv innanför, lite svullen, och det gjorde ont när jag gick elelr rörde mig fel så att magen rörde sig. Jag var även öm på huden utanpå. Ingen feber och såret har läkt fint, inga yttre tecken på infektion. Misstänkte nåt vajsing med tarmarna eftersom det blev bättre när jag varit på toa.

Avslaget är också mysko: Jag blödde mycket samma dag som jag snittats, väldigt sparsamt dag två och sen försvann avslaget helt. Inatt kom det tillbaka, med råge=störtblödning. Verkar mysko. Nu har jag också frossa, fryser så jag skakar fast jag sitter i en varm lägenhet med tjocka kläder. Fortfarande ingen feber. Gillar inte detta Ska försöka ringa min gyn få se om han kan ta emot mig idag.

• Svar på tråden Två veckor sedan kejsarsnitt, frossa utan feber och konstigt avslag
  • Titti och mini

Min kompis fick livmoderinflammation ca 2-3 v efter sitt snitt, då hade hon frossa/feber men framförallt att avslaget luktade konstigt - kanske inte samma sak, m som sagt verkar ju bra kolla upp. Hoppas du blir bättre snart!

• Pyssel

Ring gynakut eller BB. Nåt är fel och en infektion kan bli JÄVLIGT dålig JÄVLIGT snabbt. Antar att du inte har tid att bli sjukhusliggande i flera veckor med intravenös antibiotika?
    Lycka till!

• Pallas

Mitt luktar inte konstigt och blodet är färskt. Har som sagt ingen feber, har testat flera gånger idag och de senaste gångerna, så det talar emot infektion/inflammation, men man vet ju aldrig. Huuu jag som hatar att vara så här ämlig! Tack för ditt stöd!

• Pallas

Pyssel: tack! Det där behövde jag verkligen, jag är hopplös på att få tummen ur och söka sjukvård. Tänker alltid "jamen jag är nog inte så sjuk, jag inbillar mig nog, jag vill inte störa, det finns ju så många andra som har det värre" *suckar åt sig själv* Slutar nästan alltid med att jag åker in för sent. *dubbelsuckar*

Ska ringa på en gång!

• leson76

Åk in på direkten!

Jag får aldrig feber när jag har en infektion, hur svår den än är.
    Blöder du måste de kolla upp vad det beror på.

Du har inte ansträngt dig något extra vilket kan orsakat blödningen?

• pussel

Efter jag blev snittad hade jag precis som du mycket samma dag och blev sedan mindre. Efter nån vecka till 10 dagar började jag stört blöda. Jag satt och körde bil och det forsade genom 2 bindor mina kläder och fick ett totalt nedblodat bilsäte. Senare kom det blodklumpar som tennisbollar. Åkte in till läkaren som undersökte mig. Blodet hade legat och kuagulerat (därav dessa klumpar) så länge i mig och allt kom nu på en gång. Kanske kan vara så för dig nu också.
    Hoppas du får tag på gyn snart. Håller tummarna att du snart ska må bättre!

• Pallas

leson: nej, jag har inte ansträngt mig. Har tagit det väldigt lugnt sedan vi kom hem, har inte ens varit och handlat... Jag sitter i telefonkö nu.

pussel: hoppas det är nåt sånt (även om det inte låter så trevligt...). Det blod som forsade i natt var dock helt färskt och nästan ljusrätt, inget koagulerat alltså.

• Mammatilltretroll

Pallas: Hur gick det?
    Snittades själv och hade som du ont inuti magen - det kändes svullet som en liten korv typ..
    Mitt avslag försvann helt o kom sen tillbaka..

Var på Gynakuten, men allt var normalt o efter någon vecka började jag må bättre..

Men det är ALLTID bäst att kolla en gång för mycket än en gång för lite!

Lycka till o krya på dig!!

• Pallas

Clara: ska dit i eftermiddag, men min man måste köra mig så jag får vänta på honom. Fryser iaf inte längre.

• Pyssel

Hur har det gått? Allt okej med dig?
    Tänker på dig!

• Pallas

Pyssel: Alles ok! inget var fel (förutom att jag mådde som skit då ) Hu vad svårt det är att veta vad som är normalt... Vad gulligt att tänka på mig!

• Pyssel

Skönt att höra! :) Ta hand om er!

• jezzica77

Jag fick frossa under första veckan..Har hört att man kan få det när man ammar??Jag vet inte men det försvann iallafall.Tur att du må bra nu

Svar på tråden Två veckor sedan kejsarsnitt, frossa utan feber och konstigt avslag