• Anonym (vad??)

Allt luktar blod....

jag tycker allt luktar blod.....
    Spelar ingen roll om det är mat eller typ kläder, hud eller så....
    Det har varit så här i en vecka nu o ibland tycker jag att det smakar blod i munnen, jätte äckligt!
    Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Allt luktar blod....
  • Anonym

Ett vanligt graviditetssymptom...

• Anonym (vad??)

ett graviditetssymptom?
    Varför lukar det blod då?
    men jag hoppas..... det får gärna lukta blod i 9månader isf!!!! Förvånad

• The past is now

Anonym (vad??) skrev 2008-09-08 09:30:11 följande:

jag tycker allt luktar blod.....Spelar ingen roll om det är mat eller typ kläder, hud eller så....Det har varit så här i en vecka nu o ibland tycker jag att det smakar blod i munnen, jätte äckligt!Någon som vet vad det kan bero på?
    Ingen aning faktiskt. Ring och prata med någon på din vc.
  • Anonym

Har du varit med om något "blodigt" närmsta tiden?

Så var det på pricken för mig efter att vi avlivat min gamla ponny. När det var klart rusade jag fram till honom och råkade sätta mig mitt i den stora blodpölen som blivit.

Efter den händelsen tog det flera veckor innan lukt/smak började avta. Mådde grymt illa och kräktes av den här lukten o smaken som ju faktiskt inte ens fanns.
    Kort sagt spelade ju psyket ett riktigt spratt.

Hoppas det går över snart. Men finns där inget blod så är ju det psykiska ganska troligen inblandat.

• Jesster
    Anonym (vad??) skrev 2008-09-08 09:37:58 följande:
    ett graviditetssymptom? Varför lukar det blod då?men jag hoppas..... det får gärna lukta blod i 9månader isf!!!!
    Att ha metallsmak i munnen och konstigt luktsinne är ett ganska vanligt grav.symptom. Blod är väldigt järnhaltigt
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (vad??)

Neä, inget blodigt har hänt, som tur är.
    Jag kan inte riktigt förklara lukten heller men det är som blod lukt o det är bara jag som känner den.
    Jag tvättar händerna hela tiden men lik för baskat tycker jag det luktar men min man känner bara tvållukten.

• Anonym (vad??)

Jag hade min senaste mens med första blödningsdag den 18augusti, har inte haft någon koll på ägglossning eller så men OM jag nu skulle vara gravid är inte det lite tidigt att känna såna här saker då?

• Anonym

Skulle nog ta ett test om jag va du....

• Anonym (vad??)

skulle vara jätte lustigt om jag är gravid men jag kanske ska testa då....

• Anonym

DU har inte ngn tandinfektion då? Förlåt jag vet det låter inte lika roligt som graviditetssymptom men jag har haft det själv och då tyckte jag med att mkt smaka blod och man kände lukten av det.

• Anonym (Ruttet)

Jag har haft samma sak ett tag. Min hund hade ett infekterat sår på huvudet som luktade riktigt illa, typ ruttet när man gjorde rent det. Den lukten har jag inte riktigt fått bort än ur min näsa...

• Anonym (vad??)

Neä jag har ingen förklaring till varför det kan vara så här?!
    Ingen inflamation eller något sånt, vad jag vet...
    Jag får vänta ett litet tag till få se om mensen kommer annars ska jag testa, men annars vet jag inte vad det kan vara. Bara drygt!

• mamma i malaga

Så gick jag runt första tre månaderna av graviditeten....

Svar på tråden Allt luktar blod....