• Anonym (orolig)

Fick lite blod på pappret

jag var på toaletten förut och gjorde nummer 2, fick då ta i lite pga att jag är lite trög i magen och när jag skulle torka mig fick jag blod på pappret, är gravid i vecka 16 och har inte blött på hela tiden, vet inte om detta var pga att jag fick ta i när jag skulle skita ( ursäkta ) men jag blev genast jätte orolig.....

Va på ett ul för en vecka sen och då var allt bra och lyssnade även på hjärtljudet igår kväll med min angelsound och fick in det med en gång......

Vad ska jag göra? min sambo jobbar i norge och det tar tre timmar för han att komma hem, ska jag berätta detta för honom och behöva göra honom orolig eller tror ni detta kan vara nått att vfara orolig för ?

• Svar på tråden Fick lite blod på pappret
  • Anonym

Om blodet kom när du torkade dig där bak, så är det troligt av att du fått hemorojder, de kan blöda, jag har drabbats i två av mina fyra graviditeter....helt ofarligt, men mindre behagligt, mitt råd är tt försöka hålla igång magen så du aldrig blir trög i den.
    kom blodet däremot från underlivet så tycker jag du ska ringa och rådfråga din bm...

• Anonym

Jag har till och från under min graviditet varit lite hård i magen och då har det blött när jag torkat mig.

Det är ett rätt vanligt problem när man är gravid. Även tandköttet blöder lättare när jag borstar tänderna.

• Anonym (orolig)

vet inte om blodet kom där bak eftersom jag kissade samtidigt och torkade mig på båda ställerna......Tror inte jag har hemoröjder för jag har inga tecken på det.......det kom bara blod på pappret, kissade nu igen och då var det inget blod....

• Whats Up

Jag hade lika som du fast i v12 första gången. Min bm sa att det kan bero på att blodkärlen där nere är fyllda nu (då) och lätt att få en ytlig bristning/blödning. Jag tcker du ska ringa dim bm och få komma o kolla dej, bara för att du inte ska oroa dej. Kram

• Anonym

Tror inte du behöver oroa dej. Så länge du inte har ont eller besvär av det så kan du nog avvakta.

• Anonym (trallala)

Jag fick blod på papper samt i trosorna jätteofta under min första graviditet och lite under den andra. För mig var det förmodligen polyper som blödde.

Eftersom det dök upp efter vecka 21 första gången så fick jag åka in till förlossningen vid varje tillfälle. De ville se att allt var bra, även fast jag var ganska säker på att det "bara var" polyperna eller vad det nu var.

Jag tycker att du ska kontakta din BM för en koll. Det är säkert inget att oroa sig för och därför är det bra att kolla så du slipper vara orolig.

Det finns flera orsaker till att man kan blöda utan att det ska vara någon fara för barnet eller dig!

Hoppas allt är bra/går!

• Anonym (orolig)

kan man åka till akuten pga detta ?

Vet inte om jag ska berätta detta för min sambo eller inte, vi har försökt bli gravida i tre år och nu äntligen har vi lyckats, vet att han är jätte glad och lycklig våran dröm har blivit sann, sambon jobbar i norge och berättar jag detta kommer han säkert vilja åka till akuten för att se om allt är bra, och skulle jag INTE berätta detta för min sambo så skulle jag gå och vara hur orolig som helst över hur det står till där inne och må jätte dåligt, det är två veckor kvar till rutin ul för oss och jag vet inte om jag skulle orka vänta så länge utan att veta.....

Jag har en egen angelsound här hemma som jag kan lyssna på fostrets hjärtljud men jag är så osäker och vet inte om jag kan lita på dessa ljuden....Det enda som låter i min mage måste vell enbart vara min egen puls som normalt brukar ligga på runt 80-100 och sen skulle man få in ett annat ljud som gick myckate snabbare som låter som ett tuffande tåg ungifär och brukar ligga på runt 140-160 slag så måste vell det vara fostrets hjärta ?

• Anonym (orolig)

Vad jag förstått så behöver man inte alls ha ont vid missfall   

• anna99

Hej

Att du blödde är nog bara att du tog i för allt du var värd å så sprack du lite. 140-160 är bebbens ljud. Var inte orolig, här har du en som har det så så fort jag tar mina järn tabletter så får jag ta i för kung o fosterland när nr 2 ska ut! Då händer det att det spricker lite. Så, avvakta och kommer det inget mer blod så var lugn.

• anna99

Jo, jag glömde säga: ring din barnsmorska o säg att du måste komma för att lyssna på bebben. Säg att det är akut. Säg att du är jätteorolig.

Svar på tråden Fick lite blod på pappret