• blipblop

Mina ben kliar efter duschen!

Jga håller på att bli galen. Efter duschen kliar mina ben konstant. Överallt! Jag smörjer in, har testat allt och även kortison men icke! Det dröjer upp till 2 timmar innan de slutar klia och jag blir totalt galen.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Mina ben kliar efter duschen!
  • Hemliga 72an
    blipblop skrev 2008-09-08 11:11:02 följande:
    Jga håller på att bli galen. Efter duschen kliar mina ben konstant. Överallt! Jag smörjer in, har testat allt och även kortison men icke! Det dröjer upp till 2 timmar innan de slutar klia och jag blir totalt galen. Vad ska jag göra?
    Vad använder du för tvål? Har du försökt ta på oljespray efter duschen?
  • blipblop

Använder ingen tvål i duschen på benen.
    Vad är oljespray?

Jag har testat sonens babyoil efter duschenmen det hjälper inte :(

Hemliga 72an skrev 2008-09-08 11:11:59 följande:

Vad använder du för tvål? Har du försökt ta på oljespray efter duschen?
  • vackrastarflow

byt duschkräm. body shop har en jättebra serie för känslig hy. jag får liknande symtom efter att ha tvättat håret - då kliar ansiktet. men jag har hittat ett schampo som inte kliar så mycket, och så tar jag på body shops krämer efteråt och då lägger det sig direkt.

• Hemliga 72an
    blipblop skrev 2008-09-08 11:13:09 följande:
    Använder ingen tvål i duschen på benen.Vad är oljespray?Jag har testat sonens babyoil efter duschenmen det hjälper inte :(Hemliga 72an skrev 2008-09-08 11:11:59 följande:
    Finns en oilbath på apoteket som är en oljetvål som är bra när man är torr. Oilspary finns i vanliga ica butiker eller barnaffärer. Man sprayar på oljan och smörjer sen in. Luktar gott och är inte kladdigt.
  • vackrastarflow

hmm du kanske inte använder tvål på benen, men det som du har på överkroppen lär ju åka ner för benen när du sköljer av det. jag tvättar inte ansiktet med schampo heller

tänk på att när du bara använder vatten blir du ännu mer uttorkad på benen.

• Zimlis

Jag bara säger _babyolja_ det är helt fantastiskt mot "efter-dusch-kli"

• Dame72

Duschat för varmt?
    Jag hade också kliande ben men började med olivtvål! Hjälper mot allt! Ungarna har fått bättre hud (inte så torr). Jag behöver inte smörja mig längre (får väl iof se nu när det blir kallare).
    Jag har köpt min på hälsokosten, men det finns lite överallt. Hård tvål alltså inte dushkräm.

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Suri

Ingen tvål, ingen duschcreme bara olja. Tvätta med olja och smörj även in beben med olja efteråt om det behövs. Gärna när benen fortfarande är våta. Mandelolja (45 kr på apoteket) gilllar jag bäst. Babyolja också bra (parfymfri).

• shellstr

Det kan vara så enkelt att du dushar för ofta. Hade samma problem, speciellt jobbigt var det på vaderna. Sen så minskade jag på dushandet så försvann det...

• blipblop

Tack alla, vad många bra råd!

Jag ska testa allihop!

Ofta duschar jag precis innan jag ska iväg och då blir jag rätt stresad och på riktigt dåligt humör av mina kliande ben, det hände igår :)

Men, aldrig mer nu hoppas jag!

Tack tack!

• W W

Det gjorde mina ben också (speciellt knäna) men det gick över när jag slutade med tvål och gick över till no'pooande där också. Fast det tog lite tid.

Don?t assume I?m not in to cheap meaningless sex ;)
  • Starkast

Så är det för mig i ett visst område av stan.
    Jag tror att det där finns mer kemikalier i vattnet eller liknande som jag reagerar på.

Svar på tråden Mina ben kliar efter duschen!