• Anonym

Smittar klamydia alltid?

Kille och tjej har sex. Kille har klamydia. Måste det betyda att tjejen får det också?

Tjejen hade nämligen inte klamydia, men killen.

• Svar på tråden Smittar klamydia alltid?
  • Anonym

Klamydia behöver inte alltid smitta! Vissa är inte lika mottagliga som andra

• Anonym

Fan...
    Han tror att det är jag som har varit otrogen. Men jag har ju inget??
    Hur hänger det ihop?

• LillaPaula

Men har du varit otrogen? jag har för mig att en kille kan gå utan att det vissar att han smittar men han endå smittar sin tjej. men jag vet inte i fall det kan vara åt andra hållet att du inte har klamydiga men har gett det till din kille..

Men kan inte klamydiga smitta genom hångel och sedan oralsex???

• Anonym

Nej, jag har inte varit otrogen.

Åh, jag har ingen aning om hur det smittar... Men konstigt är det att inte jag har det när han har det.

• MansonDust

Nej det smittar inte alltid. Tror tjejer blir smittade lättare.

Vi väntar på vår Trea (v. 22) ~ BF 9 Jan -09
  • LillaPaula

Men då måste ju han ha varit otrogen för annars kan ni ju inte fått det. Tänk på att inte ha sex innan alla tabletter är uppäterna.

• Anonym
    LillaPaula skrev 2008-09-15 20:02:48 följande:
    Men då måste ju han ha varit otrogen för annars kan ni ju inte fått det. Tänk på att inte ha sex innan alla tabletter är uppäterna.
    Ja, det skulle kunna vara så... Men jag har ju haft sex med honom efteråt, så jag borde ju ha blivit smittad då?
  • Anonym (Kungen)

Precis som alla andra säger - om han har "skaffat sig" klamydia (varit otrogen) så behöver han inte nödvändigtvis smitta dig senare, även om klamydia är smittsamt.
    Om du hade "tagit hem" klamydia från någon okänd man så borde du vara infekterad, och det var du ju inte. Förstår inte riktigt hur din kille kan få det till att du varit otrogen om du nu är smittfri??

• incka

låter som en dålig ursäkt från hans sida, att försöka lägga över skulden på dig.

• Anonym

Jag hade klamydia,men inte han..O jag hade inte varit otrogen lr nåt sånt.Han sa att han fått testa sig flera ggr för han fått brev om det.Men aldrig varit smittat så jag antar han inte smittas så lätt..Men det roliga var ju att jag inte varit med nån annan..Men troligtvis hade jag väl haft det ett tag..

• Anonym

Anonym (Kungen) skrev 2008-09-15 20:56:22 följande:

Precis som alla andra säger - om han har "skaffat sig" klamydia (varit otrogen) så behöver han inte nödvändigtvis smitta dig senare, även om klamydia är smittsamt.Om du hade "tagit hem" klamydia från någon okänd man så borde du vara infekterad, och det var du ju inte. Förstår inte riktigt hur din kille kan få det till att du varit otrogen om du nu är smittfri??
    Tack!! Jag förstår inte heller hur han kan få det till att jag varit otrogen eftersom jag inte har klamydia... kanske finns det lik i hans garderob som han vill dölja. Jag vet inte
  • Anonym

Jag vet varken ut eller in...
    Jag har nu testat mig igen, svaret kom idag. Jag har INTE klamydia!!

Ändå har jag haft sex med honom sen han fick symtom.

Så, klamydia smittar inte alltid. Den slutsatsen kan vi dra av detta.

• Anonym (lusy)

när jag träffade min nuvarande sambo hade han klamydia, vi hade sex flera ggr ( jo jag visste om det men man är väl ung å dum ibland) sen tänkte vi om jag oxå blivit smittad så kunde vi käka antibiotika tillsammans istället. men jag blev aldrig smittad. testade mej och fick svar innan han började sin "behandling"..

är 25 snart och ahar haft massor av oskyddat sex, har dock bara haft en könssjukdom och det var nr jag va 16, fic kondylom av min dåvarande pojkvän.. som skyllde det på mej dessutom..

jag tror jag är sjukt Omottaglig mot könssjukdomar faktiskt :)

Svar på tråden Smittar klamydia alltid?