• Esthery

Mairo rullgardin! Ngn som har dessa istället för vanlig gardin?

Rullgardinen strössel från mairo är så himla snygg och skulle passa så bra i vårt vardagsrum. strössel finns ju i metervara oxå men jag är såå kass på att sy.

Är det någon som har ngn rullgardin istället för en vanlig gardin, alltså använda den typ som en rullupp gardin?

• Svar på tråden Mairo rullgardin! Ngn som har dessa istället för vanlig gardin?
  • Mamman och Lillan

Ja jag använder mej utav rullgardiner från Mairo i 6 åringens rum, 3 åringens rum och i köket...bilder finns under "hemma hos oss". Tycker det är kanonsnyggt!!! Kommer att ha 3 små fyrkantiga fönster i vårat nya blivande sovrum och vi kommer at ha det där också  

• VictorsMamma

Det finns ju hissgardiner oxå. Skulle jag själv vilja ha, men är så himla kass på att sy. Men man kan hitta beskrivning på nätet hur man gör.

• Esthery
    VictorsMamma skrev 2008-09-08 21:42:53 följande:
    Det finns ju hissgardiner oxå. Skulle jag själv vilja ha, men är så himla kass på att sy. Men man kan hitta beskrivning på nätet hur man gör.
    inte strössel :(
  • VictorsMamma

Nej, jag tänkte att man kan sy såna själv alltså. Om man är sykunnig eller har någon som kan sy åt en. Jo, jag läste att inte du heller är bra på att sy, men OM du nu skulle råka på någon som kan göra det åt dig Finns kanske nån billig sömmerska?

• Esthery
    VictorsMamma skrev 2008-09-08 21:56:01 följande:
    Nej, jag tänkte att man kan sy såna själv alltså. Om man är sykunnig eller har någon som kan sy åt en. Jo, jag läste att inte du heller är bra på att sy, men OM du nu skulle råka på någon som kan göra det åt dig Finns kanske nån billig sömmerska?
    jaha:) nej jag vill inte ha hissgardin i det rummet.
    ska försöka övertala min man, han hade 4:a i syslöjd =)
  • Mamman och Lillan
    Mamman och Lillan skrev 2008-09-08 21:39:30 följande:
    Ja jag använder mej utav rullgardiner från Mairo i 6 åringens rum, 3 åringens rum och i köket...bilder finns under "hemma hos oss". Tycker det är kanonsnyggt!!! Kommer att ha 3 små fyrkantiga fönster i vårat nya blivande sovrum och vi kommer at ha det där också  
    Såhär blev det med speglar och rullgardin på nya toan Nr 1. Maj-08
    Kom på att vi har en rullgardin från Mairo på toan uppe också...menar du såhär fast ett annat motiv?
  • ViggoKarolina

Klart du kan ha rullgardin istället för gardiner, det har vi i hela lägenheten. Strössel har kommit i rött nu och är grymt snygg.

Svar på tråden Mairo rullgardin! Ngn som har dessa istället för vanlig gardin?