• jos77

någon med kejsarsnitt i v 37?

I så fall hur mycket vägde barnet.va ni vakna eller sövda?

• Svar på tråden någon med kejsarsnitt i v 37?
  • Vinga1972

Vår son kom ut i V37+3 med ett akut snitt mitt i natten efter vattenavgång 4 timmar tidigare. Han vägde 3300g och var 50cm så han var 5% större än "normalkurvan".

De satte Spinalbedövning så jag var vaken

• Muminski

Det är ju 12 år sen, men minns det som igår

Jag var vaken, det var en intressant upplevelse.

Mitt barn vägde 2280 g och var 45 cm kort.

Hon var liten, men inte pytte, pga havandeskapsförgiftning.

Hon mådde jättebra och var fin i färgen o alert.

Allt var toppenbra.

• jos77

Tack för era svar.kanske att de gör kjejsarsnitt i v 37 på mig därför ville jag veta.

• Marie N

Snittades i 36-4.Han vägde 3165 o var 49 cm lång
    Blev ett akutsnitt-men jag var vaken.

• Hedda

Var vaken och förlöstes 36+0 med akut snitt. Ida vägde 2530 gram och var 49 cm lång.

• Zmulan 74

Efter att vattnet hade gått 2 dygn tidigare, så fick jag värkar..vid första kontrollen upptäcktes att jag var öppen ca 5 cm, å att det var osäkert om det var huvud eller rumpa...
    hann öppna mej 3 cm till innan dom fått igång ul apparaten...skulle prova att föda i säte, men då värkarna var så pass svaga å jag så pass trött, så blev det akut snitt 6 timmar efter värkarna satte igång... Alex är född i vecka 37+4...

• Zmulan 74

glömde tillägga, dom satte spinal så jag var vaken...

• Susannaaa

Snittades med pl snitt 37+1, han vägde 3364g och var 50 cm lång.

• carrosen

jag gjorde snitt i v 37+4 och han vägde 2280g och var 47 lång men jag hade havandeskapsförgiftning så han slutade ungefär växa i v 35

• Mimer

Matilda föddes i v 37+2 med akut snitt efter 3 dygns fruktlösa försök med igångsättning eftersom vattnet hade gått. Hon vägde 2850 g och var 47 cm lång, jag var vaken med spinalbedövning och allt gick jättebra!
    matilda var lite slö och skakig det första så hon fick lite glukos, och sen gav jag extra ersättning ett par dagar tills min mjöl rann till.

• Pallas

Elliot är född i v 36+1. Han vägde 2961 g och var 49,5 cm, lång och smal.

Jag var vaken och det var ett planerat akutsnitt efter vattenavgång. Jag fick sovdos på förlossningen för att invänta min förlossningsläkare som skulle komma och göra snittet 7 timmar senare.

• UBJ

Wilfred föddes med snitt v 37+0. Han vägde 2500g och var 48cm lång. Inte så stor alltså, men pigg!!

• UBJ

Glömde: var vaken under snittet då det var planerat sedan dagen innan.

• City

Min gosse föddes den 21/6 i v. 37+0. Han vägde 2990kg och var 49 cm, vilket är enligt normalkurvan.

Han ville ut vaginalt men det gick inte eftersom jag hade en placenta previa, så det blev akut kejsarsnitt istället för det planerade 29/6.

Det hela var mycket dramatiskt eftersom alla kirurgteam var upptagna och dom var tvunga att ringa in bakjournen som yrvakna kastades sig på sina cyklar för att stå till tjänst för oss.

Gossen hamnade på neo i 10 timmar eftersom han hade vatten i lungorna och inte kunde syresätta sig själv utan extra syrgas. Detta är alldeles normalt vid sådan här typ av födsel.

• City

Glömde; jag var vaken med spinalbedövning. Sticket kändes inte men jag tyckte det var obehaglit att tappa känseln i kroppen. *kontrollfreak*

• ia75

Snittades med första sonen i vecka 37+2 han vägde 3700 gram

Andra sonen i vecka 37+6 hn vägde 3990 gram.

jag var sövd vid båda snitten.

Svar på tråden någon med kejsarsnitt i v 37?