• Tjinnill

Hemmagjord pyttipanna.. Hur gör man med potatisen??

Ska göra hemmagjord korvpytt.. Har för mig att man inte ska koka potatisen helt.. stämmer det??

• Svar på tråden Hemmagjord pyttipanna.. Hur gör man med potatisen??
  • Familjen Båge

Hemma gjort pyttipanna.. det låter gott!!
    Vet ej men jag håller till i denna tråden för att få veta

• La Lola

Det tar ju längre tid om du råsteker den.

Jag kör alltid med kokt potatis (som kokats dagen innan).

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • norgesessan

har också använt potatis från dan innan....

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • drea

har man rå potatis tar det längre tid att steka. Enklast är med kokt, med andra ord!

• Tjinnill

Okej, har inte kokt potatis från igår. Men jag hoppas det går bra om jag kokar den nu och låter den svalna.. Då borde det ju alltså inte spela någon roll om jag kokar den helt..

• Lilla Mimsan

Fortsätter på mitt föregående inlägg. Jag gör det så enkelt för mig så jag använder kokt poatis från dagen innan som jag tärnar. TÄrnar falukorf och steker detta ihop som blir en typ av pytt i  panna! Lilltjejen älskar det! Jag med.... med stekt ägg!

• Tjinnill

Jo, har tänkt koka.. Men undrade mest om man kokar den som vanligt eller lite kortare tid..

• Fru O Mamma Kokkonen

Som vanligt...

Tjinnill skrev 2008-09-08 14:29:17 följande:
    Jo, har tänkt koka.. Men undrade mest om man kokar den som vanligt eller lite kortare tid..
  • La Lola
    Tjinnill skrev 2008-09-08 14:29:17 följande:
    Jag kokar den helt klar.
    Annars tar det ju längre tid att steka den....
  • Tjinnill

Ska göra korvpytt med chorizo, lök, potatis och kålrot.. Självklart några stekta ägg till =)

• Lilla Mimsan

Om du kokar innan tror jag det blir bäst att du kokar den nästan mjuk sen steker. Tärna den när du koar slipper du göra det sen!

• Thursday

Råstek i långpannan - så mycket enklare än att börja koka först (om du nu inte har överblive potatis).

• anorca

hej!
    Vill man vara lite lat vet jag att det finns att köpa fryst tärnad potatis i vissa livsmedelsaffärer. Finns även att köpa tärnad på glasburk sommligger i någon slags lag.
    Tack o hej

• La Lola
    anorca skrev 2008-09-08 14:34:35 följande:
    hej!Vill man vara lite lat vet jag att det finns att köpa fryst tärnad potatis i vissa livsmedelsaffärer. Finns även att köpa tärnad på glasburk sommligger i någon slags lag.Tack o hej
    Ja då är man väldigt lat! Förvånad
    Det är ju inte jobbigt direkt att koka potatis....
Svar på tråden Hemmagjord pyttipanna.. Hur gör man med potatisen??