Hemmagjord pyttipanna.. Hur gör man med potatisen??
Ska göra hemmagjord korvpytt.. Har för mig att man inte ska koka potatisen helt.. stämmer det??
Ska göra hemmagjord korvpytt.. Har för mig att man inte ska koka potatisen helt.. stämmer det??
Jag använder alltid kokt potatis från dagen innan.
Hemma gjort pyttipanna.. det låter gott!!
Vet ej men jag håller till i denna tråden för att få veta
Det tar ju längre tid om du råsteker den.
Jag kör alltid med kokt potatis (som kokats dagen innan).
har också använt potatis från dan innan....
har man rå potatis tar det längre tid att steka. Enklast är med kokt, med andra ord!
Okej, har inte kokt potatis från igår. Men jag hoppas det går bra om jag kokar den nu och låter den svalna.. Då borde det ju alltså inte spela någon roll om jag kokar den helt..
Fortsätter på mitt föregående inlägg. Jag gör det så enkelt för mig så jag använder kokt poatis från dagen innan som jag tärnar. TÄrnar falukorf och steker detta ihop som blir en typ av pytt i panna! Lilltjejen älskar det! Jag med.... med stekt ägg!
Jo, har tänkt koka.. Men undrade mest om man kokar den som vanligt eller lite kortare tid..
Som vanligt...
Ska göra korvpytt med chorizo, lök, potatis och kålrot.. Självklart några stekta ägg till =)
Om du kokar innan tror jag det blir bäst att du kokar den nästan mjuk sen steker. Tärna den när du koar slipper du göra det sen!
Råstek i långpannan - så mycket enklare än att börja koka först (om du nu inte har överblive potatis).
hej!
Vill man vara lite lat vet jag att det finns att köpa fryst tärnad potatis i vissa livsmedelsaffärer. Finns även att köpa tärnad på glasburk sommligger i någon slags lag.
Tack o hej