• Snarkofagen

Torktumlare i badrum utan fönster - är det möjligt?

Vi ska flytta och i nya lgh funderar vi på att sätta en tvättpelare. Men badrummet är utan fönster och, vad jag kan minnas, utan ventilation. Kan man då sätta in en torktumlare där? Jag tänker att en torktumlare behöver få ut sin värme och fukt.

Fattar nån hur jag menar?

• Svar på tråden Torktumlare i badrum utan fönster - är det möjligt?
  • lenka

Kondenstumlaren samlar väl upp vatten så en sån borde väl funka om jag inte fattat fel.

• norgesessan

Ja, kondens ska funka...Men det blir äckligt varmt där inne...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Thursday

Fönster spelar ju ingen roll, och ventilationen måste ni ju ändå åtgärda.

• Snarkofagen

Jahaaaaaa! *lampan tänds* Jag fattar! Ja, vi lär väl inte behöva slå på värmen i vinter om vi köper torktumlare

Tack för hjälpen!

• Snarkofagen

Jamen, eller hur! Det MÅSTE ju ha funnits någon typ av ventilation i badrummet. För inte byggs det väl badrum utan ventilation?!

Thursday skrev 2008-09-08 14:33:53 följande:
    Fönster spelar ju ingen roll, och ventilationen måste ni ju ändå åtgärda.
  • Thursday
    Snarkofagen skrev 2008-09-08 14:37:12 följande:
    Jamen, eller hur! Det MÅSTE ju ha funnits någon typ av ventilation i badrummet. För inte byggs det väl badrum utan ventilation?!
    Mja, det kan det väl ha gjorts under historiens lopp, men även i gamla hus brukar det ju finnas någon typ av ventil i taket, eller i vart fall i dörren.
  • Tullemi

Vi har torktumlare i vårt fönsterlösa badrum och det går ju hur bra som helst med en kondesntumlare. Men visst blir det varmt, fast det stör mig inte så värst när jag tänker på att jag slipper ha tvätten hängande i hela lägenheten .

• Eofrysina

Jag har för mig att man brukar rekommendera att man har dörren öppen om man kör en torktumlare i ett litet badrum. Stod i vår bruksanvisning tror jag. Jag tror anledningen tror jag var att den fungerar bättre i lite större rum med lägre temp och mer luftgenomströmning.

Svar på tråden Torktumlare i badrum utan fönster - är det möjligt?