Tips på nån kall sås med creme fraiche???
Är det någon som har ett gott recept på nån kall god sås (helst med créme fraiche)som passar till kyckling? Tacksam för snabba svar då jag precis håller på och steker kycklingfilérna.
Är det någon som har ett gott recept på nån kall god sås (helst med créme fraiche)som passar till kyckling? Tacksam för snabba svar då jag precis håller på och steker kycklingfilérna.
Creme fraiche, sötsur sås och lite salt. Så jävla gott rent ut sagt
en liten burk Cremefraich 1 buljongtärning och en pressad vitlök, värm upp så att buljongen smälter, låt svalna!
Creme Fraishe, äpple, purjolök å curry
eller
Creme Fraishe, vitlök, persilja å salt
eller
Creme Fraishe, chilisås
eller
Creme Fraishe, soltorkade tomater å lite oliver
eller
Creme Fraishe med lite pesto i...
De e de vi brukar ha å som jag kommer på bara så här...
Hej!
Jag brukar blanda med sweet chilisås(den som är gryning,kan man säga) lite salt och vitpeppar.
En annan som är god är om du har olw:s Frech ilands chipsdip hemma o blanda den med cremefraiche.
Smaklig spis
Har du kryddan Vegeta hemma är den kanon till en kall sås!
När jag ska göra kall sås till tex kött så tar jag 3 dl gräddfil och blandar med en av knorr´s dressing mix.(italiensk, grekisk, vitlök..) Häller bara ner pulvret i gräddfilen o rör om, snabbt o lätt o gott! Hackar ibland ner lite purjolök.
Creme fraiche, 1 riven vitloksklyfta, 1 tsk fransk senap o en liten skvatt kalv-eller kott fond (Knorrs!)..
Helt fortvivlat gott!
creme fraiche och ajvar relish
Cremefraiche o mango chatney blandat.
Cremefraiche, rivet äpple o curry.
Så lite så, min dotter älskar den så vi äter den ofta...
Creme fraiche, röd stenbitsrom och rödlök..mums