Köpa begagnad barnvagn?
Hej alla ni snygga tjejer där ute!
Tänkte kolla med er; vad tycker ni, ska man köpa en sprillans ny barnvagn eller kan man köpa begagnat? Gärna för- och nackdelar!
Hej alla ni snygga tjejer där ute!
Tänkte kolla med er; vad tycker ni, ska man köpa en sprillans ny barnvagn eller kan man köpa begagnat? Gärna för- och nackdelar!
Begagnad - billigare - oftast bara andvänd mkt liten period.
köper du en begagnad och inte är nöjd så är det lättare att byta, än om du lagt ut 10.000 kr då kanske man drar sig för att byta.
Många bytar vagn minst 1 gång. från liggvagn/sittvagn till lättare sittvagn.
alla jag känner har gjort det och då blir det mest ekonomiskt att köpa beggagnat. har köpt många beg vagnar och aldrig haft problem.
Vi köpte en begagnad Emmaljunga från 06 till vår dotter, eftersom att vi visste att vi skulle byta vagn efter 5-6 månader till en mindre vagn. Kändes onödigt att köpa två nya vagnar.
Vi köpte begagnat på blocket, allt gick jättebra, fick en superfin vagn till ett bra pris.
Vi blev rekommenderade precis en sådan vagn, när vi hittade en begagnad i bra skick köpte vi den helt enkelt.
Vi har köpt både nytt och begagnat =) Första vagnen köpte jag begagnad, men använde den bara en kort period (trots att det var en kombivagn!) Sen köpte vi en ny via internet, men det misstaget gör vi aldrig om. Fick en jättesnygg vagn, men superotymlig o tung att köra. Så då köpte jag ännu en vagn, en begagnad. Har aldrig haft problem med de begagnade vagnarna. Som någon här skrev man använder de oftast en kortare period och de jag köpt har varit som nya när jag köpt dem, men vi har sparat massor av pengar på att köpa begagnat.
Hur ni än beslutar er att göra så se till att noga kolla igenom vagnen och provkör den. Köp inget du bara sett på bild !!!
Lycka till!
Okej, det låter kanon, för jag har hittat ett par jättefina på just Blocket och de ser ut o va i fint skick. Har ni förslag på någon speciell barnvagn?
Inga tunga vagnar! Jag hade satsat på en emmaljunga,brio eller teutonia, gärna med svängbara hjul....
man ska akta sig för de där okända plastvagnarna som väger otroligt mkt , oftast är dom billiga med massa tillbehör, men låt er inte luras. desto mindre och smidigare vagnen är och väger (oftast) kan ni andvända den längre då.
sen beror det ju lite på hur ni kommer andvända vagnen.
vad har du tittat på för vagnar ts?
Ja, för den jag har kollat på är rn Teutonia, men hur stor e den när den ska in i bilen? Vi har dessutom 2 hundar...
Ett tips är att gå till ex Barnens Hus el Babyproffsen o titta på vagn där - då kan du testa o se vilken vagn som passar er bäst. Hur stor den blir i bilen o så...
Det gjorde vi innan vi köpte vår vagn genom en annons på Blocket - funkade jättebra o göra så, o man fick en känsla för vilken vagn man själv föredrar.