• Xandi

    Kryp i benen, någon annan?

    Jag är i vecka 20 och sedan ca 2-3 veckor tillbaka har jag kryp i benen. Det liksom pirrar i benen och emellanåt får jag nervryckningar så hela benet rör sig. Detta händer framförallt på kvällen när jag börjar bli trött eller när jag suttit för länge. Har någon haft likande symptom och vet vad det kan bero på?

  • Svar på tråden Kryp i benen, någon annan?
  • Nina 78

    Jag har detta ett par kvällar i veckan..., jättejobbigt... Man måste upp å röra på sig, sparka lite med benen...

    Har inte nåt annat tips tyvärr

    Nina

  • Förstagången

    Jag har stickningar å myrornas krig i både ben, fötter å händer men det beror på att jag samlat mycket vätska *ajaj*

    Ligg med benen högt eller skaka lite på dom så så kanske d går över lycka till

  • Vanna

    Det kan bero på brist på något ämne - om jag inte minns alldeles fel så är det magnesiumbrist. Pröva att äta mer bananer, det kan hjälpa!!! Vet hur fruktansvärt obehagligt det är, det är så man kan bli tokig!!!

  • Tingen

    Kan även vara så att det är ischias nerven som har kommit lite i kläm.
    Om smärtan strålar ner mot benet från länryggen och mot tårna på utsidan av benet kan det vara det.

  • Nallemaja

    Jag har också så, har inte blivit bättre sedan jag blev gravid direkt...
    Känner också mest på kvällar när jag är trött.
    Har hört att massage kan hjälpa...

  • född 75

    Jag har också kryp i benen ibland och det kommer lagom till man ska sova.Jag tror det beror på att man har stått och gått för mycket under dagen.Jag brukar duscha benen i iskallt vatten eller ta mitt fotrollon med lugnande lavendel som är för trötta fötter.
    Jag trodde jag var ensam om detta!

  • Ankmamman

    Jag fick samma symptom i sista halvan av graviditeten. Till slut hade jag det nästan varje kväll när jag skulle sova. Till min stora besvikelse har det inte gått över ännu!!! De e ändå 10 veckor sedan förlossningen nu......
    Jag har inte så ofta, med dock! SKITJOBBIGT!!!!!

    Kram till er och lycka till med era magar!!

  • Jennie123

    Jag får det om kvällarna när jag ligger på soffan. Det kryper och pirrar i ben och fötter.
    Tänker nog testa stödstrumpor. Något måste jag ju göra för annars blir jag galen. Får för mig att det beror på vätska i kroppen som trycker på.

  • killie

    Jag får också spring i benen, speciellt på kvällarna framför tv:n. Det är irriterande som f-n! Jag brukar då ställa mig upp o gå runt i lägenheten, då brukar det gå över. Det enda positiva är väl att min sambo blir road mina "kvällspromenader".

  • Ebo88

    Jag har så, speciellt kvällar när man varvar ner. Började runt v.30 (v.37 nu) och det var/är hemskt!! Det är bättre nu, vet inte om det kan bero på att jag började äta magnesium tabletter (min bm sa att det tillsammans med järntabletterna kunde få en positiv verkan) men det är oavsett bättre.

Svar på tråden Kryp i benen, någon annan?