• Julie

Har du fått/skickat mail/sms till fel person och fått skämmas?

Läste just i en tråd om en tjej som hade skickat ett SMS till fel person och nu skämdes. Det fick mig att minnas min allra största tabbe jag har gjort på den fronten.

Jag hade varit på blinddate med en kille och dagen efter tänkte jag berätta för en nära vän hur jag upplevde det hela, varpå jag skrev att jag hade haft tråkigt, att killen var utrist och såg ut som en liten farbror etc etc.....mailet var verkligen långt och mycket beskrivande.
    I samma sekund som jag tryckte på "send" knappen, insåg jag att jag hade skickat mailet till killen jag hade träffat.
    Ghaaaaaaa!!!!!!
    Rodnar bara jag tänker på det.....

Hur jag lyckades slingra mig ur det där, när han ringde och med en sorgsen stämma undrade varför jag skrev som jag gjorde, har jag ingen aning om, men vi fortsatte att träffas trots allt och är fortfarande vänner.

Han har verkligen ett hjärta av guld som kan förlåta en sådan sak.....och jag fick mig en rejäl läxa!

Någon annan som har varit med om något liknande?

//Julie

• Svar på tråden Har du fått/skickat mail/sms till fel person och fått skämmas?
  • Nanne

jodå, har en liknande berättelse.... när jag precis träffat min sambo och skulle sova hos honom första gången skulle jag passa på att skicka en "lägesrapport" när han inte var i rummet. jag skrev att allt gick bra och något som han berättat att hans mamma sagt om mig. jag skickar iväg sms:et och jag hinner bara se att det är till hans nummer. jag trycker på alla på alla knappar som går på mobilen, men det hjälper ju inte, så hör jag hur det piper i hans mobil i rummet intill. vill sjunka genom golvet när han kommer in och undrar över meddelandet.... jagg skrattar när jag tänker på det, men det gick ju bra för att vi är fortfarande tillsammans....

• Fru Larzzon

Oh ja!
    har mer än en gång skickat smäktande kärleksfulla sms till min karl som iställethamnat hos någon som heter Gunnar..*s*
    Det är nämligen så att hans nummer var nästan identiskt med min mans förutom en siffra..

• Julie

Fru Larzzon, man hoppas att Gunnar är singel och blir lite upplyft av dina meddelanden.

*skrattar gott*

//Julie

• Fru Larzzon

Jag tror han blev det, för han ringde upp mig en gång, men jag vågade inte svara! *fniss*

• Julie

Nanne, att du inte sprang ut och raderade hans meddelande innan han hann läsa det *fniss*

//Julie

• Ishtar

På kontoret fick vi en gång ett mail från högste chefen för hela rörelsen. Han beskrev hur bra allt var och hur fantatsiskt det gick, vilket inte var sant. Så jag skickade glatt tillabka ett mail där jag sötsurt förklarade att "så säger de minsann alltid!"... skulle naturligtvis vidarebefodra till en kollega istället.
    Chefen ringde upp men jag sa bara att jag adresserat det fel. Ganska pinsamt men vad sjutton. De SA alltid så, hur dåligt det är gick:)

• Nanne

Julie, Han hade mobilen i fickan......

• Julie

Nanne,

*gapskratt*
    Det kanske hade verkat vara lite väl påfluget om du hade gått direkt dit och börjat rota

/Julie

• Manda

Jag har skickat ett sms fel fast med flit, de var när jag träffade min kille.
    Jag och en kompis skulle på krogen vi gick på förfest och där träffade jag han. Pinsamt men jag var så full och satt och spydde på toaletten hela kvällen kunde bara inte ta mej hem ?pinsamt? men senare åkte jag hem och jag vela så gärna att han skulle följa med mej , men vem vill hem med en så full tjej så jag vågade inte fråga.
    Helgen gick och jag hatade verkligen mej för att jag var så ful.
    Jag tog reda på hans mobilnr och låssades skriva sms till hon jag var ut med. De slutade med att han ringde upp mej och sa att jag måste ha skickat sms till fel ?yes tänkte jag de fungerade? vi pratade vidare och så.
    Nu väntar vi vårat första barn.
    När jag berättade som de var med de där smset så Asg han.
    Man har sina knep..

• Mialia

Jag skulle skicka ett väldigt intimt "sex" sms till min sambo när han var på jobbet för att retas lite... fast jag skickade det till min syrra i stället... Sååå pinsamt! Så jag skickade ytterliggare ett sms som jag "råkade" skicka fel så det oxå hamnade hos min syrra där jag typ skrev ( riktat till min sambo) att "jag skojade bara, vad fånigt med folk som skickar sånna sms". Min syrra har aldrig nämnt något om det så jag vet inte riktigt vad hon trodde

Svar på tråden Har du fått/skickat mail/sms till fel person och fått skämmas?