• mayamimaya

Finns det några barn familjer som flyttar från hus till lägenhet här?

Vi är en familj på fyra.
    Jag och min man och två flickor på två och ett halvt och en på sju månader.

VI bor nu i hus, som nog kan beskrivas som ett renoverings objekt.
    Nu funderar vi på att sälj och flytta till en lägenhet istället, med kravet på en liten uteplats i markplan.

Många av våra bekanta ser alldeles frågande ut och förstår inte alls.

Men vi känner oss så trötta på alla måsten med huset och tiden räcker inte till allt som ska göras.
    FY vad skönt att bara bo....fixa lite nya tapeter och sedan bara kunna har roligt tillsammans som familj, utan dåligt samvete för gräsmattan ska klippas och fasaden fixas till.

FLer som gjort en sådan förändring?

• Svar på tråden Finns det några barn familjer som flyttar från hus till lägenhet här?
  • LLNLLLNB

Vi funderar i de banorna, trots att vi i princip är färdigrenoverade.
    Har barn som bara är ett par månader äldre än dina.
    Känns som att det skulle vara oerhört skönt att slippa alla måsten kring huset och bara kunna ägna sig åt familjen nu under småbarnstiden.
    Är ett projekt bara att hålla städningen i schack.
    Skulle helt klart kunna tänka mig att ta en paus och köpa ett hus igen när barnen kommit upp i skolåldern.
    Vi skulle även slippa pendlingen= tjäna tid.
    Men vi blir nog kvar.

• cissi24

Nä det är ju fel håll att gå. Älskar vårt hus. Tycker det är perfekt lagom stort att hålla reda på .

• CeciliaBa

Känner igen mig precis...men vi är osäkra på vad som är bäst i längden... OM det rätta objektet skulle komma ut så kanske. Är precis hur trött som helst på renovering...och vi har massor kvar!

• Meria

Funderar på samma sak. Tänker som så att vi ska bo i lägenhet under en period (3 år säger vi nu) för att sen köpa ett hus som inte behöver lika mycket renoveringar. När barnen är små vill vi inte dra igång stora renoveringar och jag tror det snart kommer behövas hemma. Så ja, vi funderar på samma sak men har hittills bara fått bra reaktioner.

♥ Loke -06 & Lillebror v.28 ♥
  • Fashion S

Hej
    Gud vad jag känner igen mig i din beskrivning!
    Vi har i dagarna sålt vårat hus och skriver faktiskt kontrakt redan imorgon.
    Huset vi bor i nu ligger på landet, men nu ska vi istället flytta tillbaka in till den byn där vi båda kommer ifrån.

Vi har renoverat vårt hus till stor del, men där finns mer att göra om man vill. Vi var också trötta på just den känslan av att man aldrig kunde känna sig lediga. Vi längtar efter att kunna umgås o leka mer med våra barn. Och dessutom ägna mer tid åt varandra.

Vi kommer att flytta in tillfälligt i en väldigt liten lägenhet, men den ligger iallafall på markplan med en liten liten uteplats.
    Det kommer bli en stor omställning, men jag tror att det kommer gå galant.

Tänk vad skönt det ska bli att bara ha städning, tvätt o matlagning! Resten av tiden går till barnen sen! Glada barn ger glada föräldrar o Glada föräldrar ge glada barn!!!

• LLNLLLNB

Kul att höra att fler funderar i samma banor.
    Våra föräldrar ser oss som smått galna som kanske ska sälja huset och då är det ändå ingen av dem som egentligen tycker om vårat hus!

• mayamimaya
    LLNLLLNB skrev 2008-09-14 10:19:34 följande:
    Kul att höra att fler funderar i samma banor.Våra föräldrar ser oss som smått galna som kanske ska sälja huset och då är det ändå ingen av dem som egentligen tycker om vårat hus!
    VI känner oss osäkra, vi bor vääldigt billigti vårat hus.
    Vi har inte bestämt oss ännu, dessutom apropå att du nämner dina föräldrar. Vi fick ett nytt "kök" i present av våra föräldrar, alltså hjälp med finasieringen....och nu vet vi inte om vi ska renovera upp och sälja eller göra köket till oss själva.

USch....vet inte alls just nu.
  • loislane

Vi skall också sälja huset - det skall visas nästa helg. Tycker att det är lite sömnigt i förorten och längtar efter staden och dess utbud mer på gångavstånd. Men den där ambivalensen verkar sitta i lite ändå tycker jag. Vilka städer bor ni i, ni som skall lämna eller funderar på att lämna villan? (vi i sthlm)

Svar på tråden Finns det några barn familjer som flyttar från hus till lägenhet här?