• kille500

Synkad Menstruation

Jag har läst på nätet att kvinnor som mestruerar och som lever tätt ihop tenderar (typ mor dotter, sytrar, arbetskamrater eller kompisar)att ha mens samtidigt. Är det någon av er som varit med om detta och hur lång tid tog det att synka. Berätta gärna lite om det, jag tycker det är ett intressant fenomen.

• Svar på tråden Synkad Menstruation
  • Jesster

Jag har också hört det men den enda erfarenhet jag har är att jag delade lägenhet med en annan tjej i 4 år men vi synkade aldrig

Kan kanske ha med p-piller att göra också. Om ingen petar i sig hormonpreparat utan lever helt naturligt så kanske man synkar lättare.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym

Jag har varit med om detta många gånger med olika kompisar och fattar inte hur det kan fungera. Det har i alla fall alltid slutat med att jag och den tjejen som jag hängt mycket med haft mens samtidigt. Vet inte om det finns några vetenskapliga bevis för detta men jag har som sagt själv upplevt det. Framför allt innan jag började med p-piller.

• Anonym (flicka)

Synkar med mina jobbarkompisar. Vet inte hur lång tid det tog men har varit så ett par år nu. Kallas för "flickskolesyndromet".

• Anonym (kille)

Anonym (flicka) skrev 2008-09-10 19:38:52 följande:

Synkar med mina jobbarkompisar. Vet inte hur lång tid det tog men har varit så ett par år nu. Kallas för "flickskolesyndromet".
    Hur lång blir din period då är det den som har kortast som bestämmer när de andra skall börja blöda.
  • SandvikenMamma

Så var det när jag bodde med Sara också. Ingen av oss åt p-piller. Vet inte hur lång tid det tog, men några månader vill jag minnas, sen mensade vi samtidigt.

• Anonym (p-piller)

Jag synkade med en arbetskamrat/nära vän efter ett tag. Jag åt p-piller så hennes cykel ändrades efter min.

• Anonym

Jag och mamma hade samtidigt när jag bodde hemma.

• Anonym (kille)

Någon mer som har erfarenhet.

• Anonym (kille)

Ingen mer som har erfarenhet

• CuteElliz

man synkar helt klart om ingen får i sig massa hormoner... vet att när jag verkligen levde ihop me min plastmamma o mina plastsystrar så va vi ganska synkade... men sen började jag komma ifrån de där o dessutom petade jag i mej hormoner...

• Pernilla75

Jag delade lägenhet med en tjejkompis ett tag och vi synkade våra menstruationer. Anledningen till att detta kan inträffa har med feromoner att göra.

• Anonym (Synkad)

Om jag umgås intensivt med någon under en längre period så synkar jag alltid med den. (Det har alltid varit min menstruation som har ändrat sig)
    Det tar ett par månader, sedan är jag i fas med den andre...

• Lajkie

Jag har aldrig varit med om det själv men när vi hade flera hundar så löpte de samtidigt

• Anonym

Ja, det tog ett par månader och sedan har jag synkat med den jag varit nära (kompisar jag umgåtts intensivt med). Det är enda sättet för min korta (23 dagar) cykel att bli mer normallång.

• Jeanette1986

jag och min syrra hade mens samtidigt när vi bodde hemma.

• Anonym (kille)

Tack för alla svar från er kvinnor.

• Anonym

Jag har 7 systrar, och kommer vi hem några stycken samtidigt så krånglar mensen alltid för någon, eller för flera stycken. Vet inte riktigt hur lång tid det tar, men när vi träffades förut över ett sommarlov så blev alla synkade. Träffas vi bara någon vecka så är det de som just då ska ha mens som det förskjuts eller kommer tidigare.

• Anonym (pop)

Jag synkade med min bästis i flera år. Vi spenderade aaaalldelles för mkt tid ihop.

Svar på tråden Synkad Menstruation