• Russinkastrull

Kryssning med barn

Min man och jag vill gärna åka på en kryssning med vår dotter som är 1 år och 8 mån. Det viktigaste med resan är att båten är mkt barnvänlig , bra hytter och god mat. Mycket skoj för lilltjejen är a och o. Någon som kan tipsa om bästa båten? Det spelar ingen roll om det är Silja line, Viking line etc. Det viktiga är att vi får en fin resa tillsammans med mkt kul för den lilla. Vi kommer inte att festa så det är inte lika viktigt. Alla tips uppskattas !

• Svar på tråden Kryssning med barn
  • Stird

Allra flesta båtarna har ju roliga saker för mindre, bara man inte åker på dagarna då alla människor som vill dämpa sina problem med sprit och otrohet åker med (fredag och lördag). Jag har själv inte åkt Birka Paradise men vet att familjer med barn tycker den är kalasabra för hela familjen även om deras barn är lite äldre. Mest för att det är mycket "vattenland" som ungarna kan leka i.

• Karro1

Jag har åkt Birka Paradise med min dotter som är 2 och släkten. Det var kanon! Mycket barnvänligt och trevligt.
    Skulle däremot ALDRIG ta med mig ett barn på tex Viking Cinderella. Den är bara till för kompisar och fylla :D

• qlurig

ojj och jag som tycker cinderella är super med barnen...
    Vi åkte nu under sommaren och jag har tvillingar som då var 10 månader gammla.
    DE hade gjort om hela konferansavdelningen till ett enda stort lekland och det var clowner som blåste ballongdjur mm
    Nu vet jag inte om det bara är under sommarmånaderna det är så eller hur det är på helgerna för vi åkte mitt i veckan, men jag tyckte det var toppen även om jag var skeptisk i början

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
Svar på tråden Kryssning med barn