• listen

Är sea-band farliga?

Hej på er. Jag såg en gammal forumstråd om att sea-band skulle kunna vara farliga:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m849635.html

Jag har inte hittat den här informationen någon annan stans och jag undrar bara om någon känner till den här eventuella faran?

De har hjälpt mig men nu vågar jag inte använda dem.

• Svar på tråden Är sea-band farliga?
  • La Lola

Farliga?
    Om de vore skadliga för gravida så skulle det ju tydligt stå.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Dimitra

Jag har också sett den där tråden tidigare och jag räknar kallt med att om det vore sant så skulle Apoteket ha kännedom om MF-risken vid det här laget (tråden är ju ändå 4 år gammal) och ha en stor informationstext på förpackningen samt gå ut med varning till allmänheten.

The Dimitra universe.
  • Mandi74

Kan jag inte tänka mig, men bm rekomendrade dom till mig när jag väntade sonen -05.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • La Lola

Den där tråden innehåller ju ingen f a k t a.

Bara ett påstående från en privatperson.

• minlille

Blev nyfiken, vad är sea-band.. Okunninga lilla jag..

• La Lola
    minlille skrev 2008-09-09 08:14:23 följande:
    Blev nyfiken, vad är sea-band.. Okunninga lilla jag..
    www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=213755&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
  • SkönaGG

Farlig vet jag inte om dom är men jag fick myror i armen upp till armbågen när jag var gravid och provade det.(det försvann när jag tog av det) Hjälpte inte mot illamåendet. Jag hade säkert satt det lite fel men jag tyckte jag gjort som på förklaringen.

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • minlille

Dimitra- La lola.- Tack.

• MacMillan

Jag köpte Sea-band på Apoteket, står ju på förpackningen mot åksjuka och graviditetsillamående. Tyckte inte att de hjälpte dock, tycker dom sitter för hårt. Har försökt töja dom lite, men mår inte kräkilla så jag har väl inte anstängt mig så hårt att få dom bra. ;)Kostar 145kr, känner väl att jag kunde lagt det på nåt annat, men iaf. För en del funkar det ju jättebra.

• listen

Tack alla.
    Tänkte nog att det det var lite rappakalja från den personens sida.. Och jag tänkte nog också att det borde vara det första man kollar innan man ger det till gravida.
    För mig funkar banden utmärkt och jag mår mycket mer illa nu när jag tog av dom. Kunde ibland känna mig illamående fast jag hade dom på, men då var det nästan alltid för att dom glidit åt sidan.
    Nu känner jag mig lugnare, tack vare er, så nu åker banden på igen. Så skönt att slippa kräkas på jobbet ju.. :P

Svar på tråden Är sea-band farliga?