• Seldonia

ikeas skötbord sniglar

Vårt skötbord kom tyvärr bort i flytten, så nu måste nytt införskaffas. Dottern blir snart två år, så vi vill inte lägga ut en förmögenhet på ett nytt.

Funderar på att helt enkelt köpa IKEAs enklaste.
    Det står på hemsidan att det är lämpligt till barn upp till 12 månader, men vår flicka väger bara 6,5 kg så det borde inte vara något problem.

Vad säger ni som har/har haft dett skötbord:
    Känns det rangligt och ostadigt vid blöjbyte?
    Törs man använda underhyllan till förvaring?

Tacksam för svar! Eller tips om någon känner till något annat bord i bra prisklass (under tusenlappen helst)!

• Svar på tråden ikeas skötbord sniglar
  • Razzla

Det är väldigt väldigt litet..

Jag skulle inte ha det till en 2 åring.. finns inga kanter alls på det tex..

Vi köpte ett när Anton var på väg men när han väk kommit så kasserade vi det eftersom det var just så litet och skuttigt

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • Sencha

Vi har ett som extraskötbord, för att ha ett på var våning i huset. Och jag byter oftare där än på skötbordet däruppe (vi har sniglar på nedervåningen och det rejälare i bebisens sovrum). Men så är vår bebis bara två månader (60,5 cm och 6675 g i förra veckan).

Rangligheten kan jag inte svara på, då vi har satt dit en extra hylla mellan de båda planen - jag gissar på att det gjort det stabilare än det var.

Son född 2004; son född 2008
  • phleum

Vi ha det, två stycken tom,och det är helt ok.  Vi ville inte heller lägga ut massa pengar på ett skötbord. Skötbordet har klarat av att storebror på 18 kg klättrat upp på det åtskilliga gånger utan att gå sönder. Klart det är litet men min  sjumånaders, 9 kg och ca 70 lång, får plats. Vi har blöjor och handdukar på hyllan under.

• Annamaja

jag tycker det är väldigt stadigt. jag använder också hyllan under till förvaring. Min dotter väger ca 6kg och ligger ganska bra på det än så länge. Visst det ju inte så långt, och ganska smal.

• Im Fabulous

Lite OT, men varför väger er tvååring bara 6,5 kg?

• Im Fabulous

.. Läste press, strunta i att besvara min fråga.

Vi har Sniglar och tycker det är skitbra! Det har inga kanter som någon skrev, men det är inte meningen att man ska gå ifrån barnet när det ligger på skötbordet iallafall.

• Annamaja
    Annamaja skrev 2008-09-09 09:17:42 följande:
    jag tycker det är väldigt stadigt. jag använder också hyllan under till förvaring. Min dotter väger ca 6kg och ligger ganska bra på det än så länge. Visst det ju inte så långt, och ganska smal.
    Kan tillägga att min dotter är snart 9 månader väger ca 6kg och är 64 lång
  • lillamye

jag tycker dom växer ifrån det fort och sedan så ostadigt

älskar mina små prinsessor
  • Im Fabulous
    lillamye skrev 2008-09-09 10:21:13 följande:
    jag tycker dom växer ifrån det fort och sedan så ostadigt
    Det är ju bara att dra åt skruvarna om det börjar bli ostadigt. Som med alla andra möbler.
  • Tvåbarnsmorsan

Jag har det till min dotter som är 10 månader och väger 9,5kg och det funkar perfekt, väldigt stadigt och det ryms mycket grejer under.

♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • lillamye
    Im Fabulous skrev 2008-09-09 10:27:04 följande:
    Det är ju bara att dra åt skruvarna om det börjar bli ostadigt. Som med alla andra möbler.
    det vi köpte fick vi själva fixa hålen då det va felborrat från fabrikat litet är det oxså gillade det inte alls så vi har ett matbord som skötbord
    älskar mina små prinsessor
  • Pumpalicious

varför inte satsa på typ Leksviks skötbord, där kan du ju ta bort skötbordsdelen och använda resten av möblen som byrå efteråt??

• Seldonia

Tack för alla svar!

Ska ta en sväng till IKEA och kolla deras andra skötbord också, men jag är lite kinkig och tycker nog inte att deras byrå-skötbord är tillräckligt fina som byråer sen. Men jag ska titta och fundera.

Jag är sällan på Jysk och Rusta och såna butiker, men de kanske också kan ha något?
    Och Blocket finns ju förstås.

• Pumpalicious
    Seldonia skrev 2008-09-10 08:28:24 följande:
    Tack för alla svar!Ska ta en sväng till IKEA och kolla deras andra skötbord också, men jag är lite kinkig och tycker nog inte att deras byrå-skötbord är tillräckligt fina som byråer sen. Men jag ska titta och fundera. Jag är sällan på Jysk och Rusta och såna butiker, men de kanske också kan ha något?Och Blocket finns ju förstås.
    ett tips är att köpa leksvik och måla den vit, blir skit snyggt!!
Svar på tråden ikeas skötbord sniglar