• Analoga

Har ni mössa på era barn när det är 12 grader ute utan blåst?

Jag måste bara fråga hur ni gör???

Jag tycker då inte att mössa behövs och hade ingen på min dotter imorse när vi gick till dagis. Har inte skickat med någon heller. Jag funderade dock både en och två gånger. Hade det blåst hade nog mössan åkt på.

Blev dock lite tveksam när jag såg flera barn (inte alla) som hade mössa...

Fasen vad jag tycker det är svårt det här med kläder i gränsen mellan två årstider, man vill ju inte att de ska frysa men inte svettas heller och min dotter har väldigt lätt att bli svettig när hon är igång....

• Svar på tråden Har ni mössa på era barn när det är 12 grader ute utan blåst?
  • Mickis74

Nä, våra hade inte det imorse, men tänkte detsamma som du när jag gick hem sen.
    Dels hade andra barn mössa och så tyckte jag nog att det var lite kyligt...så imorrn får dom nog ha mössan på, eller åtminstone med sig om dom skulle börja frysa.

• mammatalman

nej. mössa har de när det är kallt ute. runt nollan o kallare

• jorialel

Skicka med utifall så får fröknarna avgöra. Tjocktröja med huva kör jag mycket till lilltjejen på 9 mån, bara att dra upp om det känns ruggigt.

• Starlet1

Jag har det. Min son hade öroninflammation i 3 månader i våras, så jag är jätteförsiktig. Men blir han svettig av den så åker den ju av.

• linhen

Om de vill ha får de ha men jag tvingar inte. 12 grader är fortfarande rätt varmt. Om det blåser ser jag gärna att de har mössa men de väljer även då.

• mammatalman

jag har inte äns tagit fram mössor och andra vinter kläder. mmm mina har fortfarande kjol och t-tröja + jacka. kanske dags att börja rota i förrådet

• Carisma95

Sonen har aldrig mössa om det inte är så kallt som ca 0-5 plus grader.
    Fast han har ju iofs aldrig (?!) haft en öroninflammation under sina 4 år... Så det kanske spelar in (?)
    Däremot sätter jag på mössa på yngsta sonen (3 mån) när vi åker och lämnar storebror på dagis.

A stumble may prevent a fall....
  • bambigirl

Vi har hattar på våra barn, samma hattar som i somras skyddade mot solen skyddar nu lite mot kylan. Känns inte kallt nog för riktig mössa.

Svar på tråden Har ni mössa på era barn när det är 12 grader ute utan blåst?