• Filippas Mamma

Fleccefodrade Regnkläder?

Dags att inhandla, några bra tips som ni är nöjda med? Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Fleccefodrade Regnkläder?
  • Stargirl

Jag tycker fleecefodrade regnkläder är värdelöst då de inte andas alls. Jag har hellre en overall eller byxa + jacka som är vattentäta men som är gjorda av tyg som andas.

Dottern har byxa + jacka från Ver De terre och höst overall från POP och en från Ver de Terre som är elt vattentäta samt att de andas. Om det är gäggigt kan man ha på ett par galonbyxor.

Då plagg inte andas så blir svetten på insidan kall och barnet fryser ist för att vara varm.

*~Bugaboo RULES~*
  • Filippas Mamma

Ok!

Hon hade ett när hon var mindre typ 1 1/2 år, det funkade bra tycker jag. Nu är hon ju som sagt 3 år, vet inte riktigt vad som blir bäst. De är ute jämt hos dagmamman, vill att hon är utrustad med rätt kläder.

• J71

Såg att Coop har Abekos fleecefodrade regnställ. Jag har alltid varit nöjd med Abekos vanliga regnställ till mina barn. Har dock aldrig provat deras fodrade.

• mammatillpojkar

jag ÄLSKAR fleecefodrade regnkläder! har haft till min store pojk sen han va 1 år och nu är det dags att köpa ett par till lillen med!
    förra höstern/vinter hade nicolas bara fleecefodrade regnkläder, overallen använde vi 2 gåner när det va minusgrader! dagis tyckte det va toppen!

• mammatillpojkar

glömde skriva att vi har köpt i ullared

• Kajsan

Katvigs är helt underbara, de har avtagbar fleece i.
    Dyra och svåra att få tag på , men jag älskar dem.

• bustösen

tips: köp ett fleeceställ med långärmad tröja och byxor och ha under ett vanligt regnställ, då kan man lätt anpassa efter temperatur och vad barnet har för övriga kläder på sig

• Solskensmor

Min mellantjej har haft Abekos fleecefodrade ställ, och vi har varit nöjda med det. Nu är det urvuxet och vi ska köpa samma igen.

• SmileyMalin

jag tycker det är kanon! jobbar på dagis och det är drt absolut bästa ytterplagget en mildvoch blöt vinter!

• hockeygirl

didriksson har ett kanon ställ som är fodrat. jag är jätte nöjd och här i söder så kan det räcka att ha hela vintern om man tar lager på lager under.

• Filippas Mamma

Var inne och kikade på Team Sportia och hittade ett jättefint ställ från Didriksson. så det får det bli. Tror det kommer bli väl använt.

• små knattarna

Både bra och dålig,
    det är ju jätte bra när det är en slask väder men när det har blivigt blött och ska torka så är torkskåpet på ca30Grader(på dagis) för galonkläder, fleecen har sugit åt sig å tar evighet innan det torkat, så att föredra är ett sånt set som man kan ta lös fleecen och torka den varmare. men då kan man nästan köpa ett fleece set separat.
    men vi alla tycker olika så jag pratar för mej.

• MsRahkonen

Jag köpte på Rusta, superbra. Egentligen är väl det allväderskläder och jackan används just som vanlig jacka dom här dagarna då det är typiskt höstväder å lite regn..

• kerstinsdotter

Didrikssons fleecefodrade regnställ är överlägset! Vi har haft sådana sedan vår son lärde sig gå och vi är så nöjda så vi skulle aldrig prova nåt annat.

Didrikssons vinteroveraller är för övrigt också riktigt bra. Väl värda priset. Snygga med och det är ju inte helt fel...

Svar på tråden Fleccefodrade Regnkläder?