• CTMT

TYG-affär i Lund? Någon som vet någon bra?

Undrar om det finns någon som är bra på tygaffärer i Lund? Var finns dem??

Jag letar efter metervara i tyg (färdiga längder kan också funka, men helst metervara) Och det ska vara "barntyg". Tänkte sy till barnkammaren!

Jag var i en butik som hette Sländan igår, men där såldes bara sytillbehör, tråd osv.
    Sen var jag på Hemtex, där fanns inge kul...
    Sen var jag på Åhléns, hittade inge barntyg men däremot snyggt höst-tyg till vårt sovrum :)

Men vad finns det mer???

• Svar på tråden TYG-affär i Lund? Någon som vet någon bra?
  • SCSI

Har ingen aning om den finns kvar, men när jag bodde i Lund fanns det en tygburik längre ner på den gatan där Åhléns ligger, på motsatt sida, som hade massor med barntyger. Sen fanns det en på Gråbrödragatan eller vad den heter, gatan upp från Korthuset, inte lika mkt barntyger där dock, mest festtyger.

• CTMT
    SCSI skrev 2008-09-09 12:43:29 följande:
    Har ingen aning om den finns kvar, men när jag bodde i Lund fanns det en tygburik längre ner på den gatan där Åhléns ligger, på motsatt sida, som hade massor med barntyger. Sen fanns det en på Gråbrödragatan eller vad den heter, gatan upp från Korthuset, inte lika mkt barntyger där dock, mest festtyger.
    Ja den påväg upp mot Juridicum har jag hört talas om så ska kolla in...
    Men den andra som ligger mitt emot Åhléns, jag tittade efter den... men den ligger alltså inte vid Wedins och Indiska då, utan ännu längre ner? (bort från stortorget typ)
  • SCSI

Nä, ett par kvarter längre ner från Indiska räknat.

• CTMT
    SCSI skrev 2008-09-09 13:14:54 följande:
    Nä, ett par kvarter längre ner från Indiska räknat.
    Okej, tack! Ska kolla upp den...
  • SCSI

Hoppas den finns kvar, då! Det är väl 4år sen eller nåt som jag flyttade från Lund, och affären drevs av en äldre dam...

Min favoritbutik för sybehör ligger på samma gata, i samma hus som expert.

• ViggoKarolina

Dessa vet jag...
    Fönstret 046-143272
    Miljögarden 046-130129
    Ylva Interiör 046-2113111
    Miljögården Bädd 046-389199

• EllBee

Jysk har också en del tyger. Vet dock inte om de bara säljer i paket eller om man kan köpa metervara där.

• CTMT

Tack alla! Ska ut på stan och kika lite redan imorgon Glad

• vill bli mamma meddetsamma

FÖNSTRET som ligger mittemot stationen är superb! De är välsorterade och har många vackra tyger! Ett besök där är nästan ett måste om man letar tyger i Lund!

• TineK

Om du tar dig till Malmö har du Stof o Stil-helt oslagbart!

Svar på tråden TYG-affär i Lund? Någon som vet någon bra?