• Myror i brallan

OK att inte servera tårta på födelsedag?

Här kommer säkert en skitlöjlig fråga men är det ok att inte servera tårta, bullar och sju sorters kakor när jag fyller år? Fyller inte jämnt.
    Är gravid och har fått avsmak för just detta... kan man bjuda på fruktsallad och glass utan att det blir konstigt???

• Svar på tråden OK att inte servera tårta på födelsedag?
  • Nyfiken gul

klart man kan!!

min make hatar tårta och istället äter vi smörgåstårta och fikar med bullar när han eller nånä annan fyller år.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • MeNoLike

Såklart du kan hoppa över tårta.
    Min syster fyllde 30 förra veckan och hon bjöd inte på tårta, inget konstigt

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Hertha

Det är ju din födelsedag! Då ska man väl kunna servera vad som helst!

• Frontline

Kan väl bjuda på precis vad som helst , när vi hade mitt tillsammans med syrran och systerson så vart det att grilla hamburgare, när jag var på kalas senast så vart det piroger och sallad sen så vart det ju lite kaffe och nån kaka på det efteråt men det var ju mest för att dom vuxna ville ha lite kaffe i sig...

• Soul

Självklart helt ok! Det är din dag och du ska naturligtvis bjuda på något som du vill ha! Själv bjöd jag på marängsviss. mmmmmmm ...

• Jesster

"Alla" bjuder ju på tårta och kakor så en fruktsallad med glass tycker jag låter mycket mer gott och intressant

Som för några år sedan i min släkt och omgivning när alla som fyllde år bjöd på smörgåstårta. Visst, det är gott men inte hur ofta som helst.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Elisabeth83

Vi hade sällan tårta hemma när vi fyllde år. Glass och fruktsallad eller som mamma gjorde.. hon tog en 1 liter, tog ur den ur bunken och garnerade med frukt runt om och lite nonstop ovanpå. Samt ibland hade grädde och choklad/kolasås till.. jättegott och ser ju ut som en tårta :)

• anorca

hej!
    Klart att du kan skippa tårtan,men frågar man min man skulle svaret ha bilvit nej. Hans mamma bjuder på tårta även om det bara är en bjudning utan födelsdag.
    Men vill du bjuda på något kan du ju köpa glasstårta typ Vienetta. Men glass och fruktsallad är ju inte heller fel.
    Något annat som o¨å är gott är att ta konserverade päron och lägga på en after eight och lägga in i ugen till chokladen är lite smält och servera med vaniljglass el vispad grädde.
    Grattis och ha en trevlig födelsedag

• VårtLillaLiv

När jag tröttnar på tårta brukar jag bjuda på panna cotta.. Ingen har klagat hittills.. =) Lite variation skadar aldrig!

• Myror i brallan

Tack för svaren° Då kan jag bjuda på glass och fruktsallad utan dåligt samvete då

• IaOnDaFluff

Myror i brallan skrev 2008-09-09 15:14:49 följande:

Tack för svaren° Då kan jag bjuda på glass och fruktsallad utan dåligt samvete då
    Absolut... om du vill "piffa" till det kan du ju ställa fruktsallad skålen på en bricka med en massa ljus runt och sen blåsa ut dom
  • CMH

Jag skulle bara bli glad att få gå på kalas utan att äta tårta! Tycker nämligen inte om det, skulle jag äta en bit skulle jag kräkas och det är så himla pinsamt att alltid tacka nej när den där tårtan kommer fram... Fruktsallad är mums!
    Tror många uppskattar lite variation att inte äta tårta, bulle och kakor på varje kalas :)

Egon 080109
  • Kangkurr

Jag har bjudit på glass istället för tårta. Köpte en massa olika glassorter istället. Det var bara en person som frågade "vart är tårtan"...

Svar på tråden OK att inte servera tårta på födelsedag?