• Anonym (kan han?)

Om man hoppar av ett tveksamt Tradera köp,kan han skicka till inkasso då?

Fick nämnligen ett hot mail om detta nu,jag har inte svarat på något vinnarmail för att han under auktionens gång har ändrat sina villkor. Han påstår att hans accunt blivit hackat därför har han inga omdömen samt att han tar endast betalt via payson UTAN betalgaranti. Detta gjorde att jag hoppade av,vet att det är fel men det gäller 700 kr så jag vågade inte annat!

Så min fråga är:Kan han skicka mitt ärende till inkasso??

• Svar på tråden Om man hoppar av ett tveksamt Tradera köp,kan han skicka till inkasso då?
  • Nyfiken gul

det tror jag inte...

maila till tradera o berätta om den här killen...  man kan inte ändra villkor under auktionens gång eller avslut...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym (kan han?)

Glömde skriva att jag har handlat mycket på tradera och har ju själv råkat ut för rötägg emn aldrig hört talas om inkasso på Tradera!!!!

• Waldo

Nej, han kan inte lämna det till inkasso.
    Så länge pengar eller varan inte bytt ägare finns det inget att inkassera

• Anonym (kan han?)

Nä jag måste säga att jag blev väldigt förvånad när jag läste det....har aldrig hört talas om det på Tradera.Han verkade inte seriös på nåt sätt denna kille....

• Anonym (kan han?)

Sista PÅMINNELSE! Får jag inte betalningen inom 5 dagar skickas det vidare till INKASSO!

(kopierat från mailet!!)

• tillit71

Gör en anmälan till Tradera mot honom. För man får varken ändra i villkoren eller hota. Däremot får man ändra i auktionsbeskrivningen med ett tillägg men då behöver man heller inte fullfölja köpet ifall man redan har lagt bud. Nya bud däremot måste godta ändringen.

• Anonym (kan han?)

men hur ska jag bevisa att han ändrat då?? tror ni dom kan se det? ååå ibland blir man så less...

• Anonym

Men du har väl inte fått någon vara än?
    Låter väldigt konstigt om det skulle funka att lämna det där vidare till inkasso.

Säger som alla andra kontakta Tradera och berätta och be om råd. Ring också din konsumentrådgivare i kommunen och fråga om råd. De har koll på alla lagar

Anonym (kan han?) skrev 2008-09-09 13:03:56 följande:

Sista PÅMINNELSE! Får jag inte betalningen inom 5 dagar skickas det vidare till INKASSO! (kopierat från mailet!!)
  • Anonym (kan han?)

kom på en sak nu...han har ju säkert hotat andra och så har Tradera stängt av honom,därmed ny sida och inga omdömen ju!!

Svar på tråden Om man hoppar av ett tveksamt Tradera köp,kan han skicka till inkasso då?