• Theresa W

Otrolig smärta uppe vid revbenen!!!

Vaknade inatt vid 2 av en smärta som knappt går att beskriva. Ska försöka.... Det var ett tryck mot revbenen som gjorde att jag knappt kunde andas. Magen var stenhård som under en sammandragning. Var tvungen att ställa mig upp och hålla i sängramen. Efter ca 10 min gick det över. Jag var då helt färdig och somnade direkt.

Är det någon som har känt något liknande? Kan det vara bebisen som nu trycker så hårt på revbenen?

Jag är i v. 35 och skulle vara jätteglad för lite råd och andras erfarenheter.

• Svar på tråden Otrolig smärta uppe vid revbenen!!!
  • anneli78

Var hos BM igår och hon frågade om min bebbe i magen hade börjat sparka mot revbenen,
    (det har han inte) men hon sa att jag hade tur för det gör tydligen jävligt ont.
    Så det kan säkert vara den lille som busar. Annars vet jag inte va det kan vara.
    men hon sa då att man kunde försöka trycka bort bebisen från revbenen.

Men som sagt, jag har inte upplevt det själv, så va vet jag egentligen

• Theresa W

Jag försökte trycka bort bebisen men det var väldigt bestämd. När jag vaknade var min första tanke: Är det värkar??? Men pucko, mycket har jag hört men värkarna sitter INTE i revbenen. Man är nog lite spänd så här på slutet... Många knasiga tankar

• Bia o Boa

Jag har oxå ont i revbenen på höger sida och min barnmorska sa att det var vanligt för livmodern trycker upp åt det hållet. Jag får jätteont när jag sitter och smärtan sitter kvar länge sen. Det är jättesvårt att beskriva smärtan för det gör både ont, isar mm.
    Kommer smärtan får jag försöka hitta en ställning som gör att det lättar.

Du kanske fick en spark rakt mot revbenen som gav en smärta som höll i sig länge. När min mamma väntade mig sparkade jag sönder ett revben på henne för hon (liksom jag) är så kort över livet så livmodern fick inte riktigt plats.

Hoppas att det går över!

Bia

• Lillnissa

Runt v 35 älskade min lille bebbe att ligga och trycka mot revbenen (ja, det kan göra rejält ont) och när man försökte trycka bort den fick man sig ofta en rejäl spark! Nu har den flyttat sig och lagt sig ut med fötterna i höger sida, men sparkar lika bestämt fortfarande (V38+3). Känns som om jag har ett stort blåmärke på insidan av magen...

• Kathryn

Jag känner också smärta mot revbenben till och från men min bebis sparkar inte uppåt så det är inte han som orsakar det. Det är som ett tryck och kan göra jävligt ont... Det är nog som Bia skriver, livmodern som trycker på...

• Tian

Hejsan,

Vad skönt att det gick över rätt så fort i alla fall, så du inte har ont fortfarande.

Jag har också tryck mot revbenen på höger sida, ont under dem på något sätt. Men det är lite mer ett konstant malande tycker jag - inget som går över om jag ändrar ställning.

• virveln

Jag har oxå sparkar mot revbenen och får svårt att andas... å jag är bara i v28 än... pust... Det gör verkligen ont med kickar där! Får en del sammandragingar mot höger sida, men de gör inte ont. Känns bara obehagligt och stelt.
    Jag är ganska stor för att vara i v 28. Bär bebisen högt vill jag intala mig. Vet att det är en flicka, så jag hoppas inte hon är stor.. Själv är jag liten i mig. 160cm och 48kg vanligtvis. Nu har jag ökat 6kg och allt sitter runt magen. Min pojkvän är däremot större. Vill inte pressa ut en klump... hjälp!

Svar på tråden Otrolig smärta uppe vid revbenen!!!