• Ellasario

Pigga upp sliten parkett?

Jag bor i en hyresrätt och vår parkett ser förjävlig ut....
    Den är matt och repad och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna fräscha upp den....

Vi ska flytta om ett par månader och kan inte lämna den som den ser ut just nu så hur ska vi göra?

Det är lackad parkett men mer vet jag inte...

Vår dotter har flyttat omkring möbler och därför ordnat ett par tråkiga repor som är lite mörkare än resten utav träet, hörde nåt om nån man kan smeta ut på golvet?

Vill gärna ordna detta så snart som möjligt då det är tråkigt att det ser ut såhär plus att vi gärna vill få lägenheten uthyrd en månad tidigare och då kan den _inte_ se ut såhär...

• Svar på tråden Pigga upp sliten parkett?
  • LLNLLLNB

Hör med någon byggaffär e dyl som säljer golv. Kanske finns det någon metod med träspackel- träcement eller vad det nu kallas.
    En lösning är ju så klart att slipa om golvet, men det är ju en hel del jobb.

• vallis

Vet att det finns ett polish som fräschar upp lacken. Har för mig att 1 L kostar runt 350 kr hos colorama. 1 L räcker till 50kvm. Men fråga innan du köper.

• Ellasario

fråga i affären eller?

• Freiya

jag putsade upp vårt parkettgolv i gamla lägenheten med Johnsons parkettpolish. det blev faktiskt riktigt bra! finns i vanliga mataffärer tror jag.
    den va rejält sliten. ljusa ställen på vissa ställen där vi tex dragit vardagsrumsbordet fram och tillbaks.

• Ellasario

johnsons...det ska jag kolla upp tack så jättemycket =D

Svar på tråden Pigga upp sliten parkett?