• Anonym

Receptfria medel mor mask

En närstående har fått mask som kommer ut med avföringen. Jag vet inte om det rör sig om binnikemask eller springmask. Han har inte rätt till gratis sjukvård i Sverige och ett vanligt läkarbesök skulle gå på minst 1500 kr så det går inte. Nån som vet om det finns nån effektivt receptfritt läkemedel att köpa på apoteket? Eller nån huskur för den delen. Det tar ett tag innan han åker till hemlandet så han behöver hjälp nu.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Receptfria medel mor mask
  • Anonym

kolla på apotekets hemsida....är det binnike mask måste han gå till läkaren

• Anonym

Tack för det dekordsnabba svaret. Ska kolla hemsan.

• Anonym

Vanquine tror jag det heter!

• Anonym

Ja jag såg det nu på hemsidan. Jag hoppas att det är springmask han har och att inte våra barn blivit smittade.

• Frontline

1500:- är det väl värt för att bli av med det annars får han väl vänta tills han kommer hem eller på Vanquin som det heter...

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-09 14:02:15 följande:
    Ja jag såg det nu på hemsidan. Jag hoppas att det är springmask han har och att inte våra barn blivit smittade.

lika bra att hela familjen tar kuren för säkerhetsskull.

tvätta alla sängkläder ,klipp barnens naglar och var noga med hygen /tvätta alla handdukar osv.

• Anonym
    Frontline skrev 2008-09-09 14:03:20 följande:
    1500:- är det väl värt för att bli av med det annars får han väl vänta tills han kommer hem eller på Vanquin som det heter...
    Jo det är klart att det är värt det. Ska fundera ut nån bra bank ja kan råna för ändamålet.

Ja vi måste nog kurera oss allihop. Tack för tipset.
Svar på tråden Receptfria medel mor mask