• L80

drar efter andan

min tjej på 3 månader drar/kippar efter andan ibland, är det vanligt?

• Svar på tråden drar efter andan
  • mamma080322

I vilket sammanhang händer det med din dotter?
    Min son gör det (drar/kippar efter andan) när han dricker eller äter något kallt...vet inte om det är vanligt.

Alexander - 080322
  • Babybalo

Vet inte om det är vanligt men min son som blir 4 månader på fredag gör det ibland... Han drar in ett jätteandetag som låter typ wwyyyiiiieee jättehögt. Vet inte om det är så du menar?

• Firstandhappy

wille började göra så när han va ca 5 mån, men det va bara för skojs skull för att han upptäckte att det var ett nutt ljud han kunde göra.

• Glittran

bebisar kan andas lite "konstigt" och högljutt...
    är det bara korta andetag är det nog inget att oroa sig för, men fråga du på bvc om du är orolig

• L80
    Babybalo skrev 2008-09-09 18:35:22 följande:
    Vet inte om det är vanligt men min son som blir 4 månader på fredag gör det ibland... Han drar in ett jätteandetag som låter typ wwyyyiiiieee jättehögt. Vet inte om det är så du menar?
    vet inte riktigt, låter som ett djupt andetag fast hon gör det flera gånger på rad o allt oftare på sista tiden men det kanske bara är ett nytt ljud som dom provar...
  • Babybalo

Ja, jag tror inte att det är något farligt... Jag är världens mest oroliga mamma men just detta har jag faktiskt inte nojat över...

• Nålen

Min tjej gör så fortfarande och hon är 11 mån bara att vänja sig - det är ett roligt ljud som hon upptäckt och inte verkar vilja sluta med i närmsta framtiden

• Ann Lee
    L80 skrev 2008-09-09 18:53:44 följande:
    vet inte riktigt, låter som ett djupt andetag fast hon gör det flera gånger på rad o allt oftare på sista tiden men det kanske bara är ett nytt ljud som dom provar...
    Gör hon det när hon är vaken eller när hon sover?
    Små barn har något som kallas för periodvis andning, detta speciellt i samband med sömn. De små "tar semester", dvs. håller andan för att sedan dra flera snabba andetag därefter för att kompensera det hela.
Svar på tråden drar efter andan