• Anonym

Kliar i hårbotten, tappar hår!?

Nej jag har inte bytt shampoo eller gjort nå annat me håret. Kliar hur mkt som helst..tappar mer än vanligt.
    Nån mer??
    :/

vad kan de vara?

• Svar på tråden Kliar i hårbotten, tappar hår!?
  • Forget Me Not

låter som svamp, gå till vårdcentralen.

• sanne84

Är du stressad, orolig över något? När jag är stressad får jag utslag i nacken och det ända som hjälper är att stressa av. I början trodde jag också det var svamp eller nåt liknande. Men som sagt det kommer bara under stressiga perioder det kanske är så för dig också.

• Forget Me Not
    sanne84 skrev 2008-09-10 17:57:23 följande:
    Är du stressad, orolig över något? När jag är stressad får jag utslag i nacken och det ända som hjälper är att stressa av. I början trodde jag också det var svamp eller nåt liknande. Men som sagt det kommer bara under stressiga perioder det kanske är så för dig också.
    Svampangreppen ökar vid stress så det är inte så konstigt Flört
  • EmsanPemsan

är de svamp jag har då kanske har exakt likadant kliar som bara den! trodde de va mjöll först för det kommer massa vita "flingor" när man kliar men då är de kanske svamp då?! får kolla upp de!!
    är extremt stressad just nu.. bra tack för denna tråden

• Forget Me Not
    EmsanPemsan skrev 2008-09-10 21:06:20 följande:
    varför får man de?!
    Jag fick värsta infobladet från läkaren nyss, där står det att vissa som föds med vissa hudtyper gör det enklare för svampen att få fäste och för att blossa upp helt enkelt  jag är en av dom!
  • Anonym

jag är också stressad. Främst över min livs situation. sen prover jag tagit. Kliar så de blir sår för tusan. vad ska man köpa mot de nu då? måste man till läkarn först?

• EmsanPemsan
    Forget Me Not skrev 2008-09-10 21:12:14 följande:
    Jag fick värsta infobladet från läkaren nyss, där står det att vissa som föds med vissa hudtyper gör det enklare för svampen att få fäste och för att blossa upp helt enkelt  jag är en av dom!
    jaha okej.. har aldrig vart med om tidigare.. ska kolla upp de iaf kanske
  • Forget Me Not
    EmsanPemsan skrev 2008-09-10 21:15:37 följande:
    jaha okej.. har aldrig vart med om tidigare.. ska kolla upp de iaf kanske
    Gör det! Skönt att slippa klia! Glad
  • EmsanPemsan
    Forget Me Not skrev 2008-09-10 21:16:56 följande:
    Gör det! Skönt att slippa klia! 
    ja verkligen kan bli tokig på detta kliandet hela tiden!!
  • Forget Me Not
    EmsanPemsan skrev 2008-09-10 21:17:58 följande:
    ja verkligen kan bli tokig på detta kliandet hela tiden!!
    och håravfallet... och de fula exemen bredvid näsan och i ögonbrynen.... 
  • EmsanPemsan
    Forget Me Not skrev 2008-09-10 21:20:01 följande:
    och håravfallet... och de fula exemen bredvid näsan och i ögonbrynen.... 
    ja håravfallet är inte heller särskilt kul.. är flintis snart och detta fortsätter
    men näsan och ögonbrynen har jag inget!?!

förlåt ts för att jag "lånar" din tråd
    men tyckte de va så bra att jag fick svar på vad det är jag har.. antagligen så är de svamp!!
  • Anonym

hehe de är lungt :) bara så drygt. kanske finns ngt på apoteket och köpa.. kan man behandla de fast man inte är säker på att de är svamp? jag tappar grymt mkt hår alltså... man kan göra de av svamp?

• Forget Me Not
    Anonym skrev 2008-09-10 21:29:03 följande:
    hehe de är lungt :) bara så drygt. kanske finns ngt på apoteket och köpa.. kan man behandla de fast man inte är säker på att de är svamp? jag tappar grymt mkt hår alltså... man kan göra de av svamp?
    ja, och ja.
    Jag fick nedskrivet av läkaren ett billigt receptfritt svampschampo men  jag har lappen någonstans... men fråga på apoteket den ska heta något med fungo... tror jag
  • avregistrerad

Jag far kliande harbotten av nastan alla shampoon utom "for kansligt harbotten" och oparfymerat shampoo fran Apoteket.

Har det med torrt harbotten att gora eller nagon form av allergi? Borde det inte klia av alla shampoon om det var torrt?

Svar på tråden Kliar i hårbotten, tappar hår!?