• Smedby

Balklänning för gravida

Hur hitta en balklänning för gravida i Göteborg?
    Hyra/köpa, någon som har tips på smidigaste sättet? Är i vecka 33 och vill inte lägga för mycket pengar.

Mycket tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Balklänning för gravida
  • AnnaochHenrik

Jag ska på bal i oktober, och det är banne mig inte lätt att hitta klänning! Ingen av webshoparna för mammakläder har balklänningar såvitt jag sett, mipaform har ju, men jag lägger inte 6000 på en klänning jag bara kan ha när jag är gravid.
    Jag vet att Aspera har ett par aftonklänningar för gravida, så man kan säkert ringa runt till lite olika återförsäljare och se om de har sådana hemma... Deras hemsida är www.asperabride.com om du vill leta där... Jag är bara i vecka 21 när jag ska på bal, så för mig kommer det antagligen räcka med att köpa en enkel "vanlig" balklänning och sy in den där det behövs...

• Cornellia
    AnnaochHenrik skrev 2008-09-13 00:40:22 följande:
    Jag ska på bal i oktober, och det är banne mig inte lätt att hitta klänning! Ingen av webshoparna för mammakläder har balklänningar såvitt jag sett, mipaform har ju, men jag lägger inte 6000 på en klänning jag bara kan ha när jag är gravid. Jag vet att Aspera har ett par aftonklänningar för gravida, så man kan säkert ringa runt till lite olika återförsäljare och se om de har sådana hemma... Deras hemsida är www.asperabride.com om du vill leta där... Jag är bara i vecka 21 när jag ska på bal, så för mig kommer det antagligen räcka med att köpa en enkel "vanlig" balklänning och sy in den där det behövs...
    Flera av mipaforms ligger under 2000.

Nixa har väl oxå balklänningar för gravida?
  • AnnaochHenrik
    Cornellia skrev 2008-09-13 00:42:33 följande:
    Flera av mipaforms ligger under 2000.Nixa har väl oxå balklänningar för gravida?
    Jag har inte hittat någon av "balklänningslängd" till bra pris hos dem tyvärr, de har jättefina festklänningar men de är inte hellånga...
    Vet att nixa har brudklänningar för gravida, och alla deras brudklänningar går ju att få i alla färger, så det har du ju rätt i! Däremot kan man ju fråga sig hur många som har dem som lagervara, gäller förstås både Aspera och Nixa...
  • Hannaliten

Jag maste tipsa om en affar som jag handlade av nyss. Jag ska pa brollop nasta helg och letade ocksa mammaklanning till hyfsat pris. Jag hittade en webaffar som ocksa har en Ebay store.
    stores.ebay.com/Special-Occasion-Maternity

De har underbara klanningar till vettigt pris, saljer till hela varlden och har jattebra service.
    Klanningen jag kopte var for liten, men jag kunde bara skicka tillbaka den sa fick jag en ny i ratt storlek. Inga problem alls.

• Mamsis

Kolla efter en som har empireskärning tror jag det heter, det är när skärningen är under bysten direkt. Då brukar magen få plats bra.

• Smedby

Tack så hjärtligt för alla engagerade svar!

Smedby skrev 2008-09-09 17:01:00 följande:
    Hur hitta en balklänning för gravida i Göteborg?Hyra/köpa, någon som har tips på smidigaste sättet? Är i vecka 33 och vill inte lägga för mycket pengar. Mycket tacksam för svar!!!
Svar på tråden Balklänning för gravida