• Bellahhh

Färgade linser som är "hela"?

Vart hittar jag färgade linser utan styrka och utan en rund ring i mitten av linsen? Alltså jag vill ha linser som är helfärgade, vet nån vart man kan få tag i dem på nätet? Tack

• Svar på tråden Färgade linser som är "hela"?
  • Lovely L

Om jag fattar dig rätt så vill du inte ha hålet i mitten som är ofärgat? Hmm.. det tror jag inte finns för det måste vara ofärgat där annars påverkas ju din syn och blir den färg du har på linsen...

• Bellahhh

Lovely L skrev 2008-09-09 22:17:23 följande:

Om jag fattar dig rätt så vill du inte ha hålet i mitten som är ofärgat? Hmm.. det tror jag inte finns för det måste vara ofärgat där annars påverkas ju din syn och blir den färg du har på linsen...
    Nejdå haha jag har haft både bruna och blågröna sådana, de är dock bara för folk med ljusa ögon, för färgen på linsen är så svag, just för att inte påverka synen. Jag tycker man ser ut som en fisk, ögonen pluppar ut med den fula ringen i mitten. Aja får väl ta mej till synoptik :)
  • Annie1981

Hej... Jag har också haft såna linser, men jag va tvungen att beställa hos optikern, hittade inte de nån annanstans. Skriv gärna om du hittar de på nåt annat ställe...

• camilla77

Biocolor har färgade linser som är "hela", gå in och kolla på exempelvis lenses4net.se

• Skogsflickan

lensbuddy hade såna förut

• Lovely L

Ok, ja där ser man. Jag har själv bruna ögon och det ser inte klokt ut när jag har mina blåa linser. Då ser man först pupillen, sen min egen ögonfärg och sen kommer linsen. Som tre ringar liksom...

• Bellahhh

Lovely L skrev 2008-09-11 15:54:33 följande:

Ok, ja där ser man. Jag har själv bruna ögon och det ser inte klokt ut när jag har mina blåa linser. Då ser man först pupillen, sen min egen ögonfärg och sen kommer linsen. Som tre ringar liksom...
    mm så blev det på mej med mina bruna med hål
  • Bebbe2006

Jag puffar denhär tråden, för jag är också intresserad.

Jag har provat Biocolor, men var tvungen att gå till en optiker. Vill inte vara så seriös, eftersom jag inte har synfel och bara vill ha linserna bid enstaka tillfällen.

Så om någon kan tipsa om "hela linser" så skulle jag bli glad.

De med genomskinlig mitt fungerar ju inte alls. När det blir ljust så att pupillen blir pytteliten så ser man ju inte klok ut.

Svar på tråden Färgade linser som är "hela"?