• Pumpalicious

tror ni att jag uppfyller kriterierna för en planerad igångsättning?

Slutet av min förra graviditet var en riktig mardröm. Jag hade förvärkar i nästan en månad, låg på antinatalen i en vecka och blev därefter äntligen efter mycket tjat och krav från min sida igångsatt.

Nu är jag gravid igen och är super rädd att behöva gå igenom samma sak igen. tänker på det hela tiden och tror verkligen jag skulle bli lugnare om jag vet att jag denna gång inte skulle behöva gå så länge med sån smärta, och dessutom slippa försöka övertala sjukvårde om en igångsättning.

Vore skönt att ha det "GJORT" innan jag hamnar i samma sits som sist.

Visst vet jag att det kanske inte alls blir likadant denna gång, men jag är ändå rädd och har svårt att njuta av min graviditet just nu.

• Svar på tråden tror ni att jag uppfyller kriterierna för en planerad igångsättning?
  • Kajak

Jag tycker du inte ska tänka på hur det varit, dvs titta bakåt. nej nej titta framåt istället.

Tänka istället på trevligare saker som tex hur ska bebis se ut, vem hårfärg m.m

Sen är varje graviditet unika! Det finns inte "kopia" av ens graviditet.

Så det du har upplevt behöver inte blir samma sak.
    Men om du vill så får du prata med MVC om det.

• Pumpalicious
    Kajak skrev 2008-09-09 19:57:17 följande:
    Jag tycker du inte ska tänka på hur det varit, dvs titta bakåt. nej nej titta framåt istället.Tänka istället på trevligare saker som tex hur ska bebis se ut, vem hårfärg m.mSen är varje graviditet unika! Det finns inte "kopia" av ens graviditet.Så det du har upplevt behöver inte blir samma sak.Men om du vill så får du prata med MVC om det.
    jag säger ju att jag VET att det inte behöver bli samma sak, men jag KAN inte släppa det.
  • blivande mamma 24

ja fick igenom en igångsättning bara för att ja va rädd att nåt skulle hända barnet om ja gick över , dem e skit jobbiga me sånt men man får inte ge sig o saken va att ja va skit noji eftersom man har hört barn som dött efter 40 vec.
    detta va mitt första barn så ja hade ingen tidigare jobbi förlossning bakom mig

Svar på tråden tror ni att jag uppfyller kriterierna för en planerad igångsättning?