• Zinne

Ingen mens ett år efter förlossningen, fler???

Börjar bli lite otålig på att mensen ska komma tillbaks. Det var snart 13 månader sedan förlossningen och än lyser den med sin frånvaro. Jag ammar visserligen fortfarande en hel del, men ändå? Finns det fler som väntat så länge... hur länge?

• Svar på tråden Ingen mens ett år efter förlossningen, fler???
  • värmlänningen

för mig tog det 18 mån. var glad o njut, den kommer igen. För mig kom det när jag bara ammade 1gång/dag...

• Zinne

Skönt att höra. Jag tycker att alla verkar få mens typ två månader efter förlossningen... så jag börjar ju känna mig lite smått onormal.

Vilken härlig presentationsbild du har förresten! (Och väldigt off topic: var i Värmland bor du, jag kommer från Arvika).

• rosakaninen

Med alla tre har jag fått tillbaks det efter 13-16 månader. Njuut!

• kixan

Efter 13-14 månader med båda ungarna. Har också ammat länge.

• Zinne

Okej, jag ska försöka njuta då
    Fast jag gillar ju att ha mens jag De där cyklerna gör livet lite mer spännande, ha ha!

• Galatea

med mitt andra barn tog det ca 15 månader innan mensen kom tillbaka. Jag ammade och ammar fortfarande

• Ninette

15-16 månader tog de efter yngsta föddes, hon ammades ungefär lika länge. Efter äldsta föddes (som nästan enbart fick flaska fram till 4 veckor och helt efter de) så tog de 2 månader.

• ester

Det är snart 9 månader sen min förlossning och ingen mens. Vad glad jag blir att fler än jag får vänta på den , började nästan tro att jag kommit i nåt tidigt klimakterie.
    Och jo, jag ammar ju en del, mest nattetid. Har försökt dra ner det lite på dagen då vi gärna vill ha ett syskon till.

• kixan
    ester skrev 2008-09-11 09:52:47 följande:
    Det är snart 9 månader sen min förlossning och ingen mens. Vad glad jag blir att fler än jag får vänta på den , började nästan tro att jag kommit i nåt tidigt klimakterie.Och jo, jag ammar ju en del, mest nattetid. Har försökt dra ner det lite på dagen då vi gärna vill ha ett syskon till.
    Fast vill man få igång ägglossning och sånt är det hellre nattamningen man ska minska på, det är den som mest stimulerar hormonet som förhindrar ägglossning...
Svar på tråden Ingen mens ett år efter förlossningen, fler???