• flybell

Ikeas symaskin vad tycker ni om den?

Någon som har Ikeas symaskin? Har tänkt köpa den men tänkte kolla med er först om någon har synpunkter om den är bra eller dåliga. Eller ska man köpa en annan symaskin men de är bara de att jag ser inte så himla mkt. Så vad tycker ni som har en Ikeas symaskin?

• Svar på tråden Ikeas symaskin vad tycker ni om den?
  • Mummy

Jag skulle köpa en efter att ha läst mycket bra om den. Men den har tydligen inte funnits inne på ett bra tag och komemr tidigast vecka 39/40 (I Bäckebol, Göteborg)

• flybell
    Svar på #1
    Mummy skrev 2008-09-09 21:20:21 följande:
    Jag skulle köpa en efter att ha läst mycket bra om den. Men den har tydligen inte funnits inne på ett bra tag och komemr tidigast vecka 39/40 (I Bäckebol, Göteborg)
    ok, vart har du läst om den?nyfiken så jag oxå kan läsa.har oxå tänkt köpa den från Göteborg fast från kållered.
  • Mummy

Jag sökte på google och här i forumet. Såg ingen som var direkt missnöjd. Priset var ju inte fel heller, 549 kr!

• Tristanya

beror ju helt på hur mycket du syr o vad du ska sy..
    jag har hört att den knappt kan sy raksömn.. men visst lär den ju fungera o sy några sömmar med!

jag skulle nog satsa på en i ett bra riktigt symaskinsmärke! som håller o som syr rakt!

men återigen, beror helt på hur mycket du ska sy!

• SVejsan
    Tristanya skrev 2008-09-09 22:07:36 följande:
    beror ju helt på hur mycket du syr o vad du ska sy.. jag har hört att den knappt kan sy raksömn.. men visst lär den ju fungera o sy några sömmar med! jag skulle nog satsa på en i ett bra riktigt symaskinsmärke! som håller o som syr rakt! men återigen, beror helt på hur mycket du ska sy!
    Vilket märke rekommenderar du då...
  • Tristanya
    SVejsan skrev 2008-09-10 08:49:48 följande:
    Vilket märke rekommenderar du då...
    kommer inte ihåg alla nu, men dom märkena som är kända för att göra symaskiner. tex Husqvarna (vet att dom gör mycket annat också, men dom är även stora inom symaskiner).
    jag skulle nog besöka en affär där dom säljer symaskiner och prata dom.
    när jag rådfrågade min mamma sa hon att jag skulle kolla efter märken som är kända för att göra symaskiner, o sen köpa en i metall eller vad det är o inte i plast så den håller!
    men man kanske får lägga några tusen på den då! men då håller den för evigt!

men som sagt, beror ju helt på hur mycket man ska sy!
  • SVejsan

Husqvarna gör troligen IKEAs symaskiner, efter den information jag fått.. och hittat... Och de gör även Pfaff...

Är Janome och Brother bra? Två stora märken utomlands kända för att de gör symaskiner? Men okända i sverige...

Det är därför konsumentåterkoppling är bra... Sök utlåtanden/betyg på nätet och på testsiter och bry er inte om "märken"...

• Tristanya
    SVejsan skrev 2008-09-10 12:23:12 följande:
    Husqvarna gör troligen IKEAs symaskiner, efter den information jag fått.. och hittat... Och de gör även Pfaff...Är Janome och Brother bra? Två stora märken utomlands kända för att de gör symaskiner? Men okända i sverige...Det är därför konsumentåterkoppling är bra... Sök utlåtanden/betyg på nätet och på testsiter och bry er inte om "märken"...
    ok, ingen aning om vilken som gör IKEAS symaskiner..
    men jag skulle iaf satsat på en ordentlig som inte är i plast och det är vad min mamma rekomenderade mgi till!
    jag har fortfarande ingen symaskin för jag behöver lite penga till det först!
    men finns ju begagnat man kan köpa, sånna kvalietsmaskiner! 
  • flybell

Jag syr inte så mkt men vill självklart ha en symaskin som syr rakt. Ingen som har köpt Ikeas symaskin?

• Lillfjant
    SVejsan skrev 2008-09-10 12:23:12 följande:
    Husqvarna gör troligen IKEAs symaskiner, efter den information jag fått.. och hittat... Och de gör även Pfaff...Är Janome och Brother bra? Två stora märken utomlands kända för att de gör symaskiner? Men okända i sverige...Det är därför konsumentåterkoppling är bra... Sök utlåtanden/betyg på nätet och på testsiter och bry er inte om "märken"...
    Brother tycker jag är jättebra! Dom gör industrisymaskiner också och dom är lika bra dom, skulle gärna ha en sån hemma
  • annikandy

jag är oxå sugen på att köpa en sån. synd bara att dom e total slut.

hjälper till att putta ditt inlägg lite uppåt

Svar på tråden Ikeas symaskin vad tycker ni om den?