• Stellamamman

gravidkläder i Malmö/Lund

Hejsan!
    Ska på både bröllop och barndop nu under graviditeten. Finns det någon som kan tipsa om var jag hittar festliga kläder???
    Eller någon butik med stort utbud av gravid-kläder? Vill inte prova på postorder då jag vill prova kläderna innan jag köper. Och eftersom det blir "engångskläder" så uppskattar jag även förslag på billigare kläder. Tack!

• Svar på tråden gravidkläder i Malmö/Lund
  • Dixie

i Malmö finns en butik på Baltzargatan som jag glömt namnet på, men det ligger mellan Butik Blå och First Hotel Garden.

mamalicious har ju en del fina kläder, finns bla på VeroModa på Gallerian i Malmö

• Sonoma

GrowInLife ligger på Baltzargatan 20, nära Hansa Compagniet. När jag handlade där hette den Mission Motherhood och hade ett mycket bra utbud av festkläder. Nu är jag inte så långt gången i denna graviditeten så jag har inte varit inne i den nya butiken.

I Lund är det ganska hopplöst att hitta mammakläder. Utöver P.O.P verkar det bara finnas på HM, Lindex m fl på Nova, ej i deras butiker i stan. Fast de säljer ju inte festkläder för gravida.

• Stellamamman

tack för svaren!
    Då har jag några tips där jag kan börja "jakten".

Svar på tråden gravidkläder i Malmö/Lund