• Anonym

När får man svar på akut klamydiaprov?

Sambon åkte in på sjukhuset i torsdags p.g.a. extrema smärtor bl.a. och läkaren tog ett klamydiatest. Läkaren skulle höra av sig "snart" om testet visade att han har klamydia.

När kan man tänka sig att han borde ha ringt, om det var klamydia? Det måste väl gå ganksa fort va?

• Svar på tråden När får man svar på akut klamydiaprov?
  • Heahog

Blev smittad av min dåvarande pojkvän för 3 år sen. Det visade sig efter några månader, så jag fick akuta magsmärtor, det gick så långt att jag inte kunde äta,dricka, stå eller sitta.

Tog 2 dagar för dom att ta proverna & efter ca 1 vecka fick jag svaret.

• Anonym
    Heahog skrev 2008-09-09 22:00:38 följande:
    Blev smittad av min dåvarande pojkvän för 3 år sen. Det visade sig efter några månader, så jag fick akuta magsmärtor, det gick så långt att jag inte kunde äta,dricka, stå eller sitta.Tog 2 dagar för dom att ta proverna & efter ca 1 vecka fick jag svaret.
    Hur menar du med att det tog två dagar att ta proverna?
  • Heahog

De tog en massa andra prover innan & väntade på dom provernas svar osv. Magnetröntgades bla.

• Anonym

Okej, men det tog sen en vecka från det att klamydiaprovet var taget eller?

• Heahog

Japp. Blev då inkallad till en "smittspårare" & det var alltså mer eller mindre tvång. Hade redan fått penecillin & andra tabletter eftersom min klamydia ledde till en sjujävla infektion.

Anonym skrev 2008-09-09 22:05:32 följande:
    Okej, men det tog sen en vecka från det att klamydiaprovet var taget eller?
  • Anonym

Okej... tack för ditt svar.
    Då innebär det två dagar till i ovisshet.

Men han har fått en pencillin, men skulle byta om det var klamydia, då skulle han få en annan istället.

• Anonym

Dom har inte ringt från sjukhuset än. Jag har börjat andas igen, med förhoppning om att det inte är klamydia.
    Igår hade det gått en vecka sen han tog provet, hoppas det var negativt.

• Heahog

Tänkte på en sak.. Varför har inte du testat dig? Det är ju mkt lättare att vi blir smittade av klamydia än killar...

• Anonym

Han testade sig för att han hamnade på skuten med smärtor, och jag tänkte att det räcker att han testar sig. Men i torsdags var även jag och testade mig, svaret kommer väl om en vecka... Men jag känner mig ganska lugn nu.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-09-13 07:01:25 följande:
    Han testade sig för att han hamnade på skuten med smärtor, och jag tänkte att det räcker att han testar sig. Men i torsdags var även jag och testade mig, svaret kommer väl om en vecka... Men jag känner mig ganska lugn nu.
    Jag hade själv klamydia för 8 år sedan och killen jag fått det av behövde inte testa sig, utan då räckte det med att jag uppgav killens namn för läkaren och killen fick ett recept på pecillin. Sedan vet jag inte om killen gick på ett återbesök, för ibland räcker det ju inte med en omgång pecillin att bli kvitt klamydiainfektionen
  • pumpkinhead

jag hade aldrig vågat att inte testa mig om min man hade aningar omn klamydia. så bra gjort att även du testade dig

Svar på tråden När får man svar på akut klamydiaprov?