• MyStark

Namn på liten leguan

På torsdag ska vi hämta hem vår lilla leguan och jag o sambon kan inte komma på något bra namn till den. Är det någon som har några bra förslag? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 17:28
    Leguanen kommer nog få heta Spyke lutar det åt:)

• Svar på tråden Namn på liten leguan
  • kvinnan47

Ursäkta ! MEN vet ni hur stor en leuguan kan bli? Ett par meter minst. VAR ska ni göra av den när den växt sej ur sitt terriarium? ANSVARSLÖST!!!!!!!!!!!!!!

• Zeraphia

Jag hade en gång en vän med en leguan, leguanen hette Greger så det är egentligen det enda namn som funkar för mig

• Jomppelina

Rocky eller Balboa
    Kingkong
    iguana
    etc, ett namn som passar på en ödla som kommer att bli uppemot 1,5-2 meter lång och väga sådär mellan 7-10 kg.

• Minisen

Godzila

Dragona

Dregen

Rex

Spike

Cilla

Nasse

Molgan

Nisse

Misse/gräddnos/fido :)

kanske...?

(Och att den blir stor tillslut gissar jag att TS vet när hon köper den... man brukar ju ta reda på sådant när man "skaffar" en ny familjemedlem. Det finns ju många som har stora reptiler hemma så jag kan inte riktigt förstå att det skulle vara oansvarigt...

• Jomppelina
    Minisen skrev 2008-09-09 22:37:57 följande:
    (Och att den blir stor tillslut gissar jag att TS vet när hon köper den... man brukar ju ta reda på sådant när man "skaffar" en ny familjemedlem. Det finns ju många som har stora reptiler hemma så jag kan inte riktigt förstå att det skulle vara oansvarigt...
    Du har säkert rätt för min del var det väl ordet liten i rubriken som fick mig att sätta i halsen. En grön leguan är knappast liten liksom... (jag antydde dock inget oansvarigt, men hoppas innerligt att zoo-butiker informerar ordentligt! Det ger jag mig dock inte fasen på... man ser ofta vuxna leguaner i annonser tycker jag...).
Svar på tråden Namn på liten leguan