• cecilianen

mammor i london

finns de några fler mammor i london som tycker det är jobbigt o ensamt att gå hemma med barn?
    min man jobbar mycket och mina vänninor har inga barn och jag är uttråkad på dagarna och blir mer o mer utmattad eftersom dottern kräver mer o mer av mej.
    skulle va kul o träffa fler mammor här i london.

• Svar på tråden mammor i london
  • Mnemosyne

Själv tycker jag mest att det är roligt att vara hemma med barn, men visst är det tungt ibland och ganska ensamt. Är relativt nyinflyttad, så jag känner inte så många här. Bor i norra London och är hemma med min son som är nio och en halv månad. Skulle vara kul att träffas någon dag. Var i London bor du? Hur gammal är din dotter?

• cecilianen
    Svar på #1
    min dotter e 8 månader och vi bor i nw london, queens park ungefär.
    jag tycker oxå det är roligt att gå hemma med barn men ibland
    är det lite långtråkigt, skulle va jättekul att träffas.
  • YokohamaNr2

Hej tjejer
    Bor oxå i Norra London med min son som nu är 20 månader. Jag träffade mina kära svenska mamma kompisar genom svenskamammor.com, finns grupper i hela London jag är med i Norra London och Barnet Gruppen

Brukar också gå i svenska kyrkan på Tisdagar mellan 13 och 15 för lek, fika och sångstund

Kram

• cecilianen
    Svar på #3

hejhej
    hur e de i kyrkan på tisdagar då? e de kristet? hur gamla e barnen ungefär?
    rekomenderar du det?

xxx
  • Googels

Jag brukade går på au pair kvällar i Svenska Kyrkan i London för hundra år sen när jag var där som au pair. Det var inte alls speciellt kristet eller religiöst utan det är mest en bra mötesplats för svenskar i London, och jag skulle tro att det är likadant med barngruppen.

• YokohamaNr2

Precis det enda kristliga är väl att man sjunger gud som haver barnen kär i början av sångstunden. Det är jätteblandade åldrar på barnen allt från nyfödingar till 5-6åringar. Jag kan absolut rekommendera det! Dessutom har de jättegoda kanelbullar och hembakat bröd

• cecilianen
    Svar på #6
    mmm man skulle kanske gå dit för kanelbullarna om inte annat...;)
  • Mnemosyne

Skickat meddelande till din inbox! :)

• Karinski

Bor i NW10 (Harlesden) sa hor av dig om du vill ga och fika. Har en aktiv 2-aring i slaptag dock

• cecilianen
    Svar på #9
    har bott i harlesden själv.....men flyttat ner till kensal rise ungefär...
    tar gärna en fika om du har lust?
  • Natalejjis

Hej hej!

I december flyttar vi till Highbury. Jag har två barn, en dotter på ett och ett halvt och en son på 4 och ett halvt.
    Vill gärna veta mer om aktiviteter för barn (ja, och vuxna )

• YokohamaNr2
    Natalejjis skrev 2008-11-02 18:58:22 följande:
    Hej hej! I december flyttar vi till Highbury. Jag har två barn, en dotter på ett och ett halvt och en son på 4 och ett halvt. Vill gärna veta mer om aktiviteter för barn (ja, och vuxna )
    Hej hej
    Kolla Norra London gruppen på
    norralondon.blogg.se/ inte så uppdaterad men du kan ju kolla vilka vi är. Inboxa mig om du vill ha kontakt mail till Mari som håller i träffar och dylikt

Kram
  • Kaysah70

Hej
    Jag bor i Walthamstow, vilket är mer nordöstra London. Någon mer i dessa trakter?
    Har ni träffar med flera mammor ibland så skulle jag gärna vilja delta.
    Min son föddes i augusti 2007. Jag och min make har varit tillsammans i 10 år. Jag har bott i London sedan '89.

Jag har fortfarande inte tagit mig till svenska kyrkan en tisdag. Det tar ju ca 1 timme på tuben och det verkar alltid vara precis då min kille sover.

• MrsFreckles

Verkar som jag ar den enda som bor SE London Jobbar deltid nu sa har inte sa mycket tid att ga pa traffar mm men om ni vill traffas i stan nagon gang sa sag till. Kan rekommendera biblioteken for sangstunder, sk 1 o'clock clubs i parkerna och andra traffar genom lokala skolor/forskolor. Traffade manga trevliga mammor (ingen svensk dock) genom dels foraldragruppen pa motsv. BVC, gratis baby yoga samt massage och sa sangstund pa biblan! Och traffade en trevlig svensk tjej har genom FL som ocksa bor soder om floden sa vi traffas da och da.

Svar på tråden mammor i london