ninaboel skrev 2008-09-10 19:32:32 följande:
Jag hade det så när jag gick med Hillevi förra året och det verkar vara samma denna gången... Inte så tokroligt. Minns att jag tog upp det med barnmorskan flera gånger förra graviditeten - hon bara log och sa att det var kroppen som försökte lära mig och sig att klara sig på lite sömn... Hmm *skrattar*
Jag är visserligen bara i v 15, men känner igen mig rejält. Jag brukar vakna fram emot 4-tiden och sedan är det i stort sett omöjligt att somna om. Men till skillnad från innan gravidieteten så klarar jag av jobbet i alla fall, och bm tyckte att det strålade om mig när vi var där i förra fredan. Så i mitt falla så får jag nog hålla med din bm, kroppen håller på att lära sig att klara sig med lite sömn, plus att somna när det finns tillfälle. Numera sover jag gärna en stund på em/tidiga kvällen, och det hände bara när jag var rejält sjuk tidigare.
Någon natt när jag kände att jag verkligen behövde få somna om så satte jag in en mugg med mjölk i mikron på väg till toaletten. Det och att maken var vaken och kliade mig på ryggen fick mig att slappna av och somna om efter ca 1 timme.