• Cillisen

Försäkring till nyfött barn?

Jag har bf om tre veckor och undrar lite om det här med föräskringar till barnet. Varken jag eller min sambo är särskilt kunniga och vet inte alls vad vi ska ha för försäkringar. Vi har inte tecknat ngn vänta barn försäkring. Hur bra försäkrad är jag i samband med förlossningen?

• Svar på tråden Försäkring till nyfött barn?
  • Lilla K

Hur menar du? Har du inte tagit nån försäkring, så är du ju inte bra försäkrad...

• Elfva

Vi har trygg hansas barnförsäkring som jag tycker verkar jättebra. Du kan läsa om olika försäkringar på respektive bolags hemsida och själv bilda dig en uppfattning, kolla vad som ingår i försäkringen och observera att vissa försäkringar bara är olycksfalls försäkring för barn... Det är bra med en komplett försäkring tycker jag där ingår också ersättning om ni t ex skulle behöva bli inlagda på sjukhus osv...

när det gäller hur försäkrad du är så kan jag inte svara på det, har du ingen försäkring alls på dig själv (olycksfall, livförsäkring osv) ?

Det finns en vänta barn försäkring (mamma barn eller vänta barn heter den) som är gratis hos trygg hansa så den kan ni väl teckna iaf...

• Julianna

Trygg Hnsa barnförsäkring har vi. Teckna så fort barnet är fött! Kram

• Cillisen

Jo jag är försäkrad. Men jag kan inte teckna en vänta barn försäkring då det bara är tre veckor kvar till bf. Och den måste man teckna inom vissa månader. Därför undrade jag vilken försäkring man ska ta till barnet. Även om vi hade haft den dära vänta barn försäkringen så täcker den bara tills barnet är 8månader eller ngt väl? Jag är som sagt inte alls insatt i detta och har inte en aning om hur eller vad, vilken försäkring vi ska ta och när....

• EmmaT

Varför försäkra? Det är riktiga utsugare!! Spara pengarna och satsa dem på era barn i stället!
    Om barnet blir sjukt ger det undantag just på de sjukdomarna. Sen finns det en liten risk att barnet skall drabas av svåra olyckor och sjukdommar men jag tycker inte man skall oroa sig över det. Jag tar dem kostnaderna då!

Trygg Hansa gjorde en vinst på 1189 miljoner kroner efter skatt 2004, ändå höjer de premierna! Vem får pengarna? inte är det du!

• Norahs mamma

Om du tagit vänta-barn försäkringen så räcker den (endast olycksfall) tills barnet är 6 månader...

Man bör ju teckna försäkring så fort som möjligt... (Har själv tryggHansa)

• leson76

ärligt talat!!

Min kille propsar på att vi ska ha en försäkring MEN han kan inte svara på vad den skulle vara bra för.

Jag bad försäkringskillen om att få försäkringsvillkoren. Han hänvisade till Internet MEN då jag stod på mig fick jag till slut en broschyr.

De har verkligen undantagit ALLT som normalt kan hända ett barn.

Vet ni om man får något för att barnet får astma eller allergi???? Om ja, kan man inte ett barn med allergi och asta leva ett normalt liv?? Inte blir de inlaga på sjukhus för det OCH inte måste man väl vara hemma från jobbet för att ta hand om dem??

Tänk efter och fråga när ni kan dra nytta av försäkringen!!
    Återkom gärna om ni hittar någon punkt!!

• Lilla K

leson: varför så upprörd? Det är väl ingen som tvingar dig att ta en försäkring (förutom din kille, tydligen)?

Svar på tråden Försäkring till nyfött barn?