• Caranlachiel

Recept på krämig pastasallad?

På lördag blir det 59-årsfest för min man och hans bästa kompis (29 respektive 30 år fyllda i år). Jag och kompisens sambo har erbjudit oss att fixa maten och vi har tänkt oss en krämig pastasallad och exotisk planka.

Nu undrar jag om någon har ett bra recept på en krämig pastasallad? Kanske något med creme fraiche eller liknande i?

Vecka 13 - and counting!
  • Svar på tråden Recept på krämig pastasallad?
  • Caranlachiel

Puffar!

Vecka 13 - and counting!
  • Sommaren är kort

Här kommer en sallad som jag snart har gett till alla jag känner och som brukar vara populär även hos de som är lite kinkiga med maten  -både barn och vuxna
    Observera att ingredienserna är en smaksak så smaka efter hand för att få den som ni vill ha den! Jag brukar göra den i en stor bålskål.

Gnocchi sallad

Gnocchi pasta (gärna Barillas)
    5 dl gräddfil
    2 dl majonäs
    Ganska mycket dill
    1-2 saltgurka (kinda gurka tex)
    Svartpeppar
    ca ½-1 Isbergssallad
    1 Gurka i mindre bitar
    4-6 tomater
    2 paprikor (tex gul och röd)
    Ev kapris (har jag aldrig tagit i)

Om du vill ha den som enbart sallad kan du ta i tonfisk och sedan lägga 4-5 ägg ovanpå
    Jag brukar koka hela paketet med pasta och sen prova mig fram hur mycket det går åt. Man vill ju att salladen ska vara saftig och den suger ju åt sig och blir lite torrare efter ett tag så se till att den håller sig"blöt"

• Sommaren är kort

Här kommer en till!

½ pressad CitronLika mycket olivolja som citron1 pressad vitlöksklyftaSoltorkade tomaterOliverFetaostGnocchi pasta 4-500 gr 

Servera gärna med kyckling i. Denna pastasallad kan serveras både ljummen och kall.

• Sommaren är kort

Och en till!

Pastasallad:

6 dl kokta pastahjul2 dl hackade äpplen2 dl ättiksgurkor2 dl purjolök el rödlök2 dl lättcreme fraiche½ dl skånsk senapSalt och pepparRökt skinka eller kassler
  • Sommaren är kort

Jag har visst en hel del....

Den här tycker jag mycket om!

Pastasallad:
    350 gr pasta ( Skruv)1 burk sparris1 burk champinjoner150 gr ost i tärningar1 grönt äpple i tärningar Sås:  5 msk majonäs1 burk lätt creme fraiche2 msk olja1 msk vinäger1 msk söt senap2 pressade vitlöksklyftor½-1 dl dillSalt,peppar2 krm italiensk salladskrydda 
  • Caranlachiel

Haha men tack! Kollade hemma i en receptbok för pasta idag på lunchen. Hittade ett par recept där som borde funka, men dina låter ju jättegoda! Får bli överläggning med kompisens sambo så vi kommer överens om vilken vi ska göra! Tack för hjälpen.

Vecka 13 - and counting!
  • Sarisen82

Blir ju hungrig av att läsa recepten.. Låter supergott!!

• Camilla D

Denna MÅSTE du göra!
    Fet, men VÄLDIGT god!

1 liter kokt pastapenner (500gr okokt)
    2 dl creme fraich
    2 dl majonäs
    3 dl gräddfil
    1 purjolök
    salt,peppar
    ca 2-3 msk honung
    3 msk FÄRSK dragon (kan vara svår att hitta, ica kvantum brukar ha)
    skal och saft av en lime
    2-3 msk färsk bailika

Koka pastan, rör samman allt. Gör den helst samma dag, annars blir den lite torrare. Använd färska kryddor.

Har serverat denna flera gånger och gett bort receptet till vänner och bekanta, har alltid blivit succé!

• Sommaren är kort

Åh det lät smaskigt! Jag tar receptet direkt!!!
    Tack!

Svar på tråden Recept på krämig pastasallad?