Skor till bröllop i slutet av sept?
Dagens i-landsproblem:
Jag är bjuden på bröllop i slutet av denna månad och jag har ingen aning om vilka skor jag ska ha.
Då jag verkligen aldrig annars klär upp mig har jag krånglat som bara den när det gäller klädsel.
Syrran gifte sig i somras och då hade jag en rygglös klänning och kilklackssandaler.
Jag provade den klänningen nu och insåg att den var på tok för naken nu när det inte är högsommarvärme längre.
Jag har dock hittat en ny klänning som jag beställt hem.
Kilklackssandalerna jag hade på syrrans bröllop var dels lånade, och dels väldigt somriga.
Jag har ett par söta ballerina som passar klänningens stil MEN
1. de är låga
2. de är ljusbeige
Vad jag har hört "ska" man inte ha ljusa skor på hösten och dessutom vill jag ha lite klack när det är bröllop så att jag dels blir lite längre och dels får bättre hållning när jag ska stå där i fin klänning
Jag har kollat runt lite på de vanliga skoaffärerna (din sko, skopunkten, wedins osv) men de pums osv som kommit in nu till hösten är ju så klumpiga...
Och de som sommarreas ut är ju ljusa eller har bar tå... och det ska man väl inte heller ha i slutet på september?
Jag vet att man ju gör som man själv vill, men detta är ett "övre medelklass/överklass"-bröllop där de flesta gästerna kommer bära exklusiva märkeskläder osv. och de kommer ha stenkoll på vad som gäller i klädetikettsväg om man säger så...
Jag vill ha svarta nätta pums med halvhög klack utan öppen tå.
Var hittar man sånna?
De får vara dyra, men är de inte det är ju det ett plus, hehe.
Hjälp?