• mama86

funkar gravidsmycke?

tänkte på att köpa ett sånt där gravid smycke som pinglar. funkar det och känner bebisen igen ljudet?
    meningen är väl att man ska använda et när bebisen är född?
    ska man då korta ner snöret? när är lagom att börja använda ett sånt?

• Svar på tråden funkar gravidsmycke?
  • Caranlachiel
    mama86 skrev 2008-09-10 09:44:54 följande:
    tänkte på att köpa ett sånt där gravid smycke som pinglar. funkar det och känner bebisen igen ljudet? meningen är väl att man ska använda et när bebisen är född?ska man då korta ner snöret? när är lagom att börja använda ett sånt?
    Har själv köpt ett sånt. Har läst att bebisen i magen hör ljud från vecka 15, så då tänkte jag börja använda det (är nu i vecka 13). Sorten jag köpte kan man korta snöret på om man vill. Jag har tänkt använda det även efter förlossningen, vet att jag alltid låg och pillade på mammas halssmycke när jag var liten och bara det var en trygghet. Jag tror absolut barnet känner igen ljudet - det känner ju igen mammas och pappas röster!
    Vecka 13 - and counting!
  • mama86
    Teskedsmamman skrev 2008-09-10 09:51:00 följande:
    Jaghar sjungit en och samma sång för mina barn, fungerar lika bra, men bola kan man använda när som helst....
    min son på tre år sjunger för magen :) han har hittat på en egen sång om en bebis. så bebisen kommer iallafall kommaihåg sin storebror.
  • Teskedsmamman
    mama86 skrev 2008-09-10 09:54:01 följande:
    min son på tre år sjunger för magen :) han har hittat på en egen sång om en bebis. så bebisen kommer iallafall kommaihåg sin storebror.
    Jaghar sett tydliga reaktioner från barnen när jag har sjungit för dem första gången.. de blir alltid lugna när jag har hållit dem mot bröstet och sjungit.... och även så svaga pinglanden som bola gör hör de
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • mama86

ska be min sambo köpa det när jag fyller år om två vekor. jag kommer då vara i vecka 20.

• Bempan

Jag sjöng också, funkar hur bra som helst! Har ingen aning med smycket hur det funkar, men jag vet iaf att det INTE gick att använda nåt "vanligt" smycke för mig för Leo slet sönder dom och slet i mitt hår för den delen, så jag klippte mig kort När dom väl fått tag är det så svårt att försöka öppna deras lilla hand.

• WochE

Jag har ett. Är i vecka 28 har haft mitt de senaste 3 veckorna och jag har märkt att den lille i magen uppmärksammar ljudet men det gör den även om man sjunger. Men det är lite mysigt att ha smycket. Kompisens 1:åring blev helt facinerad av smycket både att det var blankt men att han märkte att om han skakade på det så plinga det.

• Joss79 nr 2

Vad är det??? Finns nån länk?

• mama86

gå in på gravid och sen bola-gravidpingla
    man kan även köpa dom på barnbutiker så som babyproffsen

Svar på tråden funkar gravidsmycke?