• Lillevida

H*n HÖJDE priset i annonsen. (Blocket)

Svarade på en annons igår, om barnkläder! Jag fick svar på de jag frågade, o h*n skrev att hon hade fått många mail, o först till kvarn.
    Ja svarade, att ja skulle ha kläderna, men funderade på om ja skulle hämta personligen, eller om dom skulle skickas.
    H*n frågade, om jag ville ha kontonummer, o Ja, de ville jag.

Sedan skickar h*n, o skriver att det kommer en o hämtar kläderna direkt. H*n tyckte de kändes dumt, men som sagt *först till kvarn*. O de kan jag kanske ta. De brukar vara dumt att hålla grejjer.

Sedan kommer de, ett mail, att den som skulle komma o hämta aldrig kom!! H*n hade fått många mail, o högre bud. Skriver, att jag var först på tur, o fick köpa kläderna om jag ville, men då ville h*n ha 100:- mera plötsligt. Såg sedan att hon ändrat priset i annonsen oxå!

Sånt tycker jag e fruktansvärt irriterande! Man kan för f*n inte höja priset i en redan utsatt annons! Eller?

• Svar på tråden H*n HÖJDE priset i annonsen. (Blocket)
  • Frezalo

Låter som att h*n har arrangerat en egen auktion. Får de verkligen göra det på blocket? H*n kanske trodde det var tradera eller nåt. Vilken mupp!

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • Lillevida
    Frezalo skrev 2008-09-10 09:54:50 följande:
    Låter som att h*n har arrangerat en egen auktion. Får de verkligen göra det på blocket? H*n kanske trodde det var tradera eller nåt. Vilken mupp!
    Ha ha, ja, detta störde mig hela kvällen! Kollade igenom blockets regler, men kunde inte hitta nåt som passa på de. Min man frågade, om de blev en röd pil UPP då på annonsen

Ja svarade iallafall på de sista mailet, o skrev att ja avstår, o att ja inte tyckte de var ok, att höja priset. Fick svar att, *varför ska jag gå back när ja inte behöver de*

Öhhhhh..
  • holy

Ha ha ha..vilken nolla h*n verkar vara!

Anders Fru skrev 2008-09-10 09:58:48 följande:

Ha ha, ja, detta störde mig hela kvällen! Kollade igenom blockets regler, men kunde inte hitta nåt som passa på de. Min man frågade, om de blev en röd pil UPP då på annonsen Ja svarade iallafall på de sista mailet, o skrev att ja avstår, o att ja inte tyckte de var ok, att höja priset. Fick svar att, *varför ska jag gå back när ja inte behöver de*Öhhhhh..
  • Frezalo
    Svar på #3
    Låter inte som h*n har riktigt alla flingor i paketet... Har helt säkert missuppfattat vilken sida annonsen blev utlagd på.
  • Lillevida
    Frezalo skrev 2008-09-10 10:01:27 följande:
    Svar på #3Låter inte som h*n har riktigt alla flingor i paketet... Har helt säkert missuppfattat vilken sida annonsen blev utlagd på.
    Skrattande
  • Skogsflickan

hehehe, nytt utryck=) jag kör med att de uppe på kontoret verkar gått för dagen...

Men till TS jag skulle nog inte våga betala alls då jag inte skulle lita på människan som ändrar sig...Inte säkert att det är hennes kontonr och då kan man inte göra ngt då hon kan skylla på att du skrev fel..

• Butterscotch

Som köpare är det såklart jättestörigt, men det är klart att hon som säljare vill få ut så mycket som möjligt. Om någon annan erbjudit sig att betala 100 kronor mer än vad priset var i annonsen så var det väl snarare schysst av säljaren att erbjuda den som svarat först att köpa till det priset, istället för att strunta i att meddela den som var först och helt enkelt sälja till högstbjudande.

• Prinsessan Leia

men om det stod högst bjudand epå annonsen tycker itne jag att han gjort fel

• Frezalo
    Svar på #8
    Jo men grejen var ju att h*n hade HÖJT priset i annonsen oxå...
  • Popi

Hon borde skrivit "säljes till högstbjudande" i annonsen, i stället för "först till kvarn" som ju är helt missvisande.

Har man lovat en köpare till ett pris så har man, väldigt oseriös säljare! Jag skulle aldrig köpa ngt av ngn som beter sig så...

• Prinsessan Leia

okey då ska ju priset som stod först gälla så är säjarlagen, usch det är sånna säljare som får oss seriösa o få dåligt rykte!!
    stå på dig du har rätten där! o han kan inte skicka inkasso på dig

Svar på tråden H*n HÖJDE priset i annonsen. (Blocket)