• thatisgreat

Några unga gravida runt växjö?

Några unga gravida runt växjö som vill ha en kompis ?

har märkt att de flesta som är unga redan har fått sitt barn runt växjö-trakten. vore kul att träffas och gå en promenad eller vad som helst, då man längre inte delar samma intresse med kompisarna.

själv är jag 19 år och ska ha barn i maj.

• Svar på tråden Några unga gravida runt växjö?
  • lillaperfect

hej hej..
    Jag fyllde 20 i aug i år,är gravid och ska ha bebis i december.=)
    Jag känner ingen annan som är gravid eller någon i min ålder som har barn. Så skulle va kul att lära känna några andra som är i samma situaton..=)

• thatisgreat
    lillaperfect skrev 2008-09-11 11:47:28 följande:
    hej hej..Jag fyllde 20 i aug i år,är gravid och ska ha bebis i december.=)Jag känner ingen annan som är gravid eller någon i min ålder som har barn. Så skulle va kul att lära känna några andra som är i samma situaton..=)
    ooh! då är det ju inte långt kvar ;D
    jag håller fullständigt med. man känner sig nästan lite ensam.
    bor du i växjö?
  • lillaperfect

det är exakt 3månader kvar idag:P, ja iaf jag känner mej rätt ensam, har ingen kompis som är intresserad av att snacka bebisar direkt,och jag är för trött nu för att orka hänga med i deras tempo nu ändå ..jag bor på hovshaga i växjö sen ett år tillbaka :)sj då?

• thatisgreat
    Svar på #3
    spännande !
    det är ingen som är intresserad här heller. men det är ju för att man inte är på samma nivå längre. frågan är om man någonsin hamnar där igen.
    Jag bor i centrum. har gjort det i ett halvår nu :) stortrivs.
  • lillaperfect

Va kul är du från växjö från början?..har du varit på inskrivningen och sånt ännu? tycker det är lite trisst att man inte får träffa bm så ofta i växjö,hade velat se bebisen fler gånger:P..:)

• thatisgreat
    lillaperfect skrev 2008-09-12 20:09:44 följande:
    Va kul är du från växjö från början?..har du varit på inskrivningen och sånt ännu? tycker det är lite trisst att man inte får träffa bm så ofta i växjö,hade velat se bebisen fler gånger:P..:)
    nej, jag har bara bott i växjö i två år ;P men fler blir det!
    jag ska på inskrivningen 30 sep. vet knappt vad man gör på inskrivningen?
    hur ofta har är man hos bm i växjö? vet du vad det är för kön än ? :D
  • L0ved

Måste bara få tillägga att det är jätte tråkigt när man inte har vänner som har barn eller är gravida. Vet själv hur det var. Tyvärr är jag inte gravid längre =P Lycka till!

• Tudde

Hej!
    Jag är också gravid och ung :) Har dock en dotter sen innan också som är 2 år nu. Har BF den 28 oktober. Så det är snart dags.
    Kul med fler unga i Växjö! :) Är ni födda -88 samt -89 då? Själv är jag 87:a.

Är ni planerat gravida? Vart komemr ni ifrån från början? :)

• thatisgreat

vad härligt !
    då är det nära ;P

jag är en 89:a och denna var planerad. från början kommer jag från vimmerby.

skönt att höra lite från andra unga. läste nyss världens tråd där alla hade fördomar om yngre mammor. Det år tråkigt att alla ska dras över en kam.

då måste du ha varit i min ålder med den första? 19-20?

• Tudde

Ja, jag håller med att det är trist när man inte kan skilja på människa och människa. Bara för man är ung har man det inte dåligt eller tar hand om ett barn sämre. Enligt mig finns det många äldre som inte borde ha barn, liksom det säkert finns många unga också. Men dit hör inte du och jag :)

Jag var 19 när dottern föddes. Nu har jag fyllt 21. Ska bli superspännande med syskon nu :) Går bara och letar tecken på att det är dags snart :)

• thatisgreat

Nähä, inte hör vi dit !
    ooh, sitter och läser "nu är det snart dags"-trådar hela dagarna. det är så spännande.

Hur länge har ni bott i växjö?

• Tudde

Ja själv är man ju medlem i de där snart är det dags trådarna :) Men inte blir det mer dags för det.. haha :)

Jag är från Öjaby i Växjö från början. Nu bor vi i sandsbro. men jag är växjötjej. Min sambo är från Helsingborg från början och har bott i trakterna i över 10 år.

• thatisgreat

haha, nej.. bebis kommer när h*n själv vill ;)

se där :) växjö är en helt okej stad.

måste bara fråga; fick ni reda på könet på rutinultraljudet?
    hör massa rykten om att de inte berättar något.
    fast nu kan det ju vara så att ni tar det som en överraskning

• Tudde

I Växjö är dom inte så glada att berätta om könet vid rutin UL och absolut inte när man är förstagångsföräldrar. Vi tog reda på könet förra gången, fick då vid två olika tillfällen med två olika barnmorskor veta att vi väntade en pojke. Men ut kom en flicka. Så vi tyckte det var onödigt att ta reda på det nu, när det ändå inte går att lita på!

Vad gör du när du inte skriver på FL då?

• thatisgreat

attans. Jag som är en redig planerare!
    Det är sant, isåfall kan det ju vara. Men jag hade hoppats att få reda på könet
    Hur har du stått ut med spänningen att INTE veta? det skulle ta kol på mig. är alltid så nyfiken. Fast du kanske redan "vet" vad du har föf filur i magen ? ;D

Ja, vad gör jag. Inte alltför mycket, jobbar lite då och då. Mest på konstiga tider så annars går jag runt och städar lite smått i lägenheten på dagarna. Sambon jobbar ju hela dagarna.
    Kompisar blir inte heller så mycket att man träffar, dom man hade har flyttat för att plugga. Dom få som fanns kvar har liksom gått åt andra vägar nu när man själv har valt att skaffa barn.

Vad gör du ?

• Tudde

Nix, ingen aning vad/vem vi väntar på Dottern tror nog mest på en apa Hon är helt såld på nicke nyfiken för tillfället. Så hon hade nog blivit gladast om han kom ut :-P

Jag tycker det är en del av spänningen att inte veta. Det är ju en känsla när bebis väl kommit ut att få höra eller se en pojke elelr flicka. Mitt bland alla lyckotårar det är stort!!

Ja tyvärr blir det ofta sådär med vännerna när man väljer ett liv som inte följer deras mönster. Som tur är skaffar man sig många nya vänner i samband med barnen! Vad jobbar du med om man får vara nyfiken?

Jag har gått hemma nu sen den 20 augusti. Bara väntar och vilar Dottern går hos dagmamma tre dagar i veckan (15h) så det är ganska skönt att hon blir stimulerad eftersom man själv inte har den orken nu. Annars har jag varit timmis på ett korttidsboende. trivs kanon! Hoppas kunna gå tillbaka och jobba lite timmar sen framåt jul igen!

Lust med en fika en dag? Kanske fler som vill haka på?

• thatisgreat

Haha, hon kommer bli överlycklig även om det inte råkar bli en apa;P

Nu när jag har vant mig vid att inte veta så börjar det kännas okej. men vi hade gått i flera månader med tanken på att få veta könet vid ultraljudet så det kändes lite hårt när det helt plötsligt inte blir så ;P

Jag jobbar på pressbyrån. Inget kanonjobb men jag trivs som sjutton!

Vad gör du hela dagarna när du är hemma ? Jag blir så rastlös, i och för sig så bär jag inte på lika mycket och är inte så trött heller (än). Kanske bara skönt att få vara lite?

Absolut! det vore hemskt trevligt. Men bara om du orkar.
    Det är ju snart dags för dig ;D

• Tudde
    thatisgreat skrev 2008-10-22 16:49:50 följande:
    Haha, hon kommer bli överlycklig även om det inte råkar bli en apa;PNu när jag har vant mig vid att inte veta så börjar det kännas okej. men vi hade gått i flera månader med tanken på att få veta könet vid ultraljudet så det kändes lite hårt när det helt plötsligt inte blir så ;P Jag jobbar på pressbyrån. Inget kanonjobb men jag trivs som sjutton!Vad gör du hela dagarna när du är hemma ? Jag blir så rastlös, i och för sig så bär jag inte på lika mycket och är inte så trött heller (än). Kanske bara skönt att få vara lite? Absolut! det vore hemskt trevligt. Men bara om du orkar. Det är ju snart dags för dig ;D
    Pressbyrån är väl helt okej! Alla jobb är ju jobb
    Jag tar det ganska lugnt. Man tvättar lite, städar lite, ser en film, träffar någon kompis. Det är ju ändå "bara" 15 timmar i veckan då jag är själv. Annars är ju lilltjejen hemma och då har man ju alltid fullt upp! Ikväll ska jag gå på bio. Premiären av High school musical 3!!! Wiie *haha*! Måste strax köra då den börjar vid 18.30. Ska bli superskoj och skönt att komma ut en kväll och göra något! Man måste verkligen planera in saker så man slipper den där tråkiga väntan på bebis

Hur och när jobbar du då? Om vi ska planera en fika? Jag kan tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan 9-14 fram till bebis kommer. Och även vissa dagar efter 16

Dags att pysa!     
    Engla -06 Vår prinsessa! BF - 28okt -08
Svar på tråden Några unga gravida runt växjö?