• FiaL

Tips på bra "smalmat"??

Har börjat att verkligen försöka gå ner i vikt... har ca 30-40 kg att bli av med.
    Nu har jag börjat promenera ca 1½ timma varje morgon innan frukost och äter naturdiet på dagarna. Men... på kvällarna vill jag äta middag med min sambo och behöver tips på goda rätter som är bra när man försöker gå ner i vikt. Vi är inte så bra på att äta fisk.
    Hoppas att någon har nåt gott förslag...

Kramar Fia

• Svar på tråden Tips på bra "smalmat"??
  • Miss Magica

Kycklig är alltid bra. Och rena produkter, dvs vanlig potatis tex inte mos, pommes gratäng.
    Slopa ost och grädde om det går.

• Fru Larzzon

Ät enligt tallriksmodellen.
    Ett stort glas vatten före varje måltid.
    Laga såser på magra grädd-alternativ.
    Fullkornspasta istället för vanlig pasta.
    Blanda ner rivna morötter i köttfärsen när du steker den.

• Susannaaa

Vi är inte heller bra på fisk, men försöker ändå ha det 1 g/veckan. Jag brukar göra fiskburgare eller laxburgare, uppskattas också av dottern (450 g fisk, 1 tsk ströbröd, 1 ägg, dill, salt, peppar, 6 msk matlagningsgrädde-5 %, blir lite geggigt men stek i lite olja-jättegott med färskpotatis och sallad). Annars rekomenderar jag VV (viktväktarna) just för att lära sig äta rätt, där får man många bra recept. Du kan fortsätta med naturdiet på dagarna även med VV.

• tripplisen

inge vitt bröd, vit tmjöl mm... utan fullkorn.. då håller man sej mättare längre oxå.
    mkt frukt o vatten...

inge godis osånt gott!

är i typ samma sitruation... har gått ner rätt mkt med viktklubb.se men sen ha ja vart sjuk o de e svårt o komma igång igen... men emorn e första dagen på mit t nya liv *fniss*

• luzorsus

kycklingsallad, gör några fileer i ugn, skär de i bitar, blanda med de grönsaker ni gillar..................Använd eventuellet vinägrett dressing till.......supergott och enkelt!

Tonfisk sallad är bra oxå.....................billigt och så får du i dig fisk..........

• luzorsus

kycklingsallad, gör några fileer i ugn, skär de i bitar, blanda med de grönsaker ni gillar..................Använd eventuellet vinägrett dressing till.......supergott och enkelt!

Tonfisk sallad är bra oxå.....................billigt och så får du i dig fisk..........

• vofflan

LAX det är både gott och nyttigt, (tycker jag) Det är ganska mycket fett i lax men rätt fett

• GodisGlader

Ett tips är att du börjar äta stenåldersmat!

Själv började jag med den runt okt med den och har nu gått ner 28kg, är lite slö av mig så det blir bara promenad då och då men inte varje dag.
    Men en dag under helgen så äter vi något gott och kanske lite godis, vill inte vara utan min heliga choklad :) när man väl kommit in i det så är man mätt längre och inte lika sugen om dagarna som när jag åt mer vanligt och en hel del godis.

Svar på tråden Tips på bra "smalmat"??