• Gmml

Hur förvarar ni morötter?

Jag bor i lägenhet o har varken skafferi eller matkällare eller något annat sånt.
    Bara vanliga köksskåp.
    När jag köper morötter o potatis vet jag inte hur jag ska förvara dem.
    De blir ju dåliga direkt, särskilt morötterna.
    Är ju så trist att alltid behöva slänga halva påsen för att den blivit dålig!

Hur förvarar ni morötter hemma??

• Svar på tråden Hur förvarar ni morötter?
  • bustjejen

Jag förvarar både morötter och potatis i kylen. Har ingen annan stans och lägga dem.

• escada

I kylskåp med lite hushållspapper i påsen.

• MrsHawkins

Tips! Köp en SmartFridge från Tupperwere o förvarara era morötter i! De håller jättelänge!

• Karpet

Jag lägger mina längst ner i kylen.

• jojjsa

Jag har oxå lådor från tupperware! Kanonbra! Jag kör med den lila och den ljusgröna! De är verkligen kanon, sallad håller sig oxå jättelänge i dem!!

• Gmml

Bra tips med de där lådorna, kanske värt att kolla upp!

• nikon

I kylen men istället är dem där sålänge att jag glömt bort dem och dem blir dåliga

• Jossebell

jag kör numera tupperwere jag med. den lila för lök den turkosa för vitlök och den gula med morotar i. tidigare hade jag dem i frukt/grönt lådorna med öppna påsar men de torkade bort. Potatisen däremot ligger i sin låda och håller sig förvånatsvärt bra.

• Nattsaga

LÄngst ner i kylen ligger dem

• MissBeccis

Jag har dem i kylen i burkar från Tupperware med ventiler.

• lena ekman

Jag har köpt två "trådkorgar" i plast, den ena för potatis och den andra för grönsaker och förvarar aldrig grönsaker i täta plastpåsar.

• Ulli

I svalen, öppnar alltid påsen så att det inte blir kondens.

• Gmml

Än en gång fick jag slänga nästan en HEL påse morötter
    Fattar inte vad jag gör för fel!!

• MrsHawkins

Gmml

Öppnar du påsen eller låter du den ligga försluten?

• Gmml

Den är ju öppen när jag tagit första moroten!

• MrsHawkins

Jo, men alltså...låter du då påsen ligga öppen eller typ viker du ihop öppningen?

• Gmml

Eh...den ligger nog öppen tror jag...eller...det är inget jag tänkt på faktiskt.
    Hur ska det vara då?

• FlowerGirl

morötterna förvarar jag i kylskåpet i en påse som jag viker ihop. Sen fick jag höra av min mormor för många år sen att man inte skulle förvara varken potatis eller lök i kylskåpet :-O om man har delat dem eller skalat de så ska man självklart lägg de i kylskåpet... om jag har skalat potatis och vill sätta in de i kylskåpet brukar jag lägga de i en skål med vatten så att de inte blir mörkare

• MrsHawkins

Gmml

Öppen...prova att lägga de i en plastlåda utan lock....om du nu inte köper SmartFrigde som jag tipsade om....

• FiaLisa75

Ett litet tips: Just nu är det specialpris på Tupperwares Fridgesmart. Det är 3 st i ett set - kanon!

Svar på tråden Hur förvarar ni morötter?