• 81anna

Mens utan mensvärk, någon mer???

Jag har alltid jättehemsk mensvärk, men denna gången så har jag inte känt något, konstigt för att vara mig. Först var jag så dum så jag trodde att jag kanske var med barn men jag tror inte det, har det inte fungerat på 2 år varför nu. Har någon annan också haft detta helt plötsligt att mensvärken är som bortblåst? Jag har lagt om min kost kan det bero på det tro? Än så länge bara brun flytning men jag brukar ha mensvärk ett par dagar innan mens och under hela mensen.

Någon som har en fundering?

• Svar på tråden Mens utan mensvärk, någon mer???
  • Missne

Min akupunktör säger att det är så det ska vara. man ska inte ha speciellt mycket mensverk vid mens. Då är det nåt som är fel eller i obalans i kroppen. Så kanske du genom att ha lagt om kosten har fått ordning på nån oblanas i kroppen. Men det kanske är läge att ta ett gravtest Det kan ju trots allt ha tagit sig. Håler tummarna för det

• 81anna

Jag tror som du Missne att det kan vara balansen i kroppen som kanske kommit rätt, man kanske har chans att bli gravid då, hoppas!! Jag brukar alltid ha mensvärk ett par dagar innan mensen och sedan hela mensen som varar i 7 dagar. Jag har inte känt något denna gången inte ens molande värk. Den har stannat upp nu, har bara haft 1,5 dag så vi får se om den kommer tillbaka annars får jag ta ett test i helgen. Man har ju läst här på FL som tjejer som varit gravida trots mens och de har inte haft någon mensvärk. Hoppas på att kunna vara gravid men jag tror på det förstnämnda och det är inte fy skam det heller. Jag har gått enligt kosten kolhydratfattigt och mycket fett, jättegott.

Svar på tråden Mens utan mensvärk, någon mer???