• lillamye

billig ridutrustning men vart?

tänkte ev köpa stövlar byxor hjälm till en 5åring men hööks så dyr

finns det nån annan billig?

älskar mina små prinsessor
  • Svar på tråden billig ridutrustning men vart?
  • Nyfiken gul

titta på ÖB - dom säljer riktigt bra ridsaker.

Jag jobbar själv på ridskola o jag köper mina egna privata ridkläder o saker på ÖB.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • ucka

ÖB har ofta svårt med storlekar tycker jag...

• myntizen

Gekås!

Granngården har en bra hjälm för 199 kr!

• lillamye
    Nyfiken gul skrev 2008-09-10 11:50:54 följande:
    titta på ÖB - dom säljer riktigt bra ridsaker. Jag jobbar själv på ridskola o jag köper mina egna privata ridkläder o saker på ÖB.
    vad ska dom ha för utrusning så små? stövlar el sko? är ridbyxa ett måste sj har man alltid haft mjukisbyxa.

ja hjälm vill jag köpa ny törs ej köpa beg fast kanske finna att låna på ridskolan med för huvet växer ju ännu
  • lifeleker

hej! ridbyxa är inget krav. sko- stövel spelar ingen roll i 5 års ålder.. sko är varmare på höst/ vinter..

det säljs mkt fina beg barn rid saker på blocket.se
    hastnet.se

hjälm finns för 300kr på hööks tror ja och även öb, rek hööks där då du kan få hjälp av personalen att passa ut en.

lycka till=)

• lillamye
    lifeleker skrev 2008-09-10 12:06:15 följande:
    hej! ridbyxa är inget krav. sko- stövel spelar ingen roll i 5 års ålder.. sko är varmare på höst/ vinter..det säljs mkt fina beg barn rid saker på blocket.sehastnet.se hjälm finns för 300kr på hööks tror ja och även öb, rek hööks där då du kan få hjälp av personalen att passa ut en.lycka till=)
    visst ska en hjälm passa precis?inte växa i
  • lillamye

vanliga gummistövlar funkar väl oxså el?

• Calylite
    lillamye skrev 2008-09-10 12:09:18 följande:
    vanliga gummistövlar funkar väl oxså el?
    sålänge de är klack funkar de :)
  • lillamye
    Calylite skrev 2008-09-10 12:10:26 följande:
    sålänge de är klack funkar de :)
    aha bra då blev det ju genst billigare
  • lifeleker
    lillamye skrev 2008-09-10 12:08:43 följande:
    visst ska en hjälm passa precis?inte växa i
    japps en hjälm skall man inte ha att växa i.

man får ha vilka skor som helst när man rider. bara det är en klack på! å det är det ju på de flesta gummistövlar.. tror iofinte att rid gummin är dyrare, kan ju vara roligt för tjejen att ha "rid" saker.. tank på att gummi är mkt kallt på vintern, även med raggsocka, vet av egen erfarenhet =P
  • lifeleker

de flesta ridskolor har godkännda hjälmar att låna, just eftersom barnen växer, kolla med ridskolan hur deras säkerhetsutrustning ser ut.

• Maria V

Jag har ett par lilla ridbyxor som ska säljas. Kan kolla storleken på dom om du vill.

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • lillamye
    Maria V skrev 2008-09-10 13:23:25 följande:
    Jag har ett par lilla ridbyxor som ska säljas. Kan kolla storleken på dom om du vill.
    gö det ringde nu ridskolan och om verka ej ha tider efter 1500 då dom flesta slutar jobbet 16
  • lillamye

om dom rider ute på vintern vad är lämpliga kläder då? kan man ha vanlig vinter overall el jacka och byxa?

• Maria V

Kollade på ridbyxorna och det är L för barn. Så dom blir nog för stora.
    På vintern så kan man ha termoridbyxor. Jag har personligen aldrig gillat sånna. Jag har knappt långkallingar under ridbyxorna på vintern.

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • lifeleker
    Svar på #16
    overall är jättebra, dock brukar det inte ridas ut alls på vintern. men det skiljer säket såklart det med men jag har aldrig varit på en ridskola där nybörjargrupper rider ut på vintern..
  • Lantani

eko (gamla ekohallen) köpte jag all min ridutrustning när jag red, förutom hjälm och skyddsväst. Öb har också en del och framför allt börjes i tingsryd, bra saker som är billiga, finns postorder.

• pernilla70

Kan man inte höra på ridskolan? Sätt upp en lapp o köp begagnat kanske? Eller blocket? När det rör sig om barnkläder växer de snabbt ur och hinner inte slita så mycket på kläderna?

Svar på tråden billig ridutrustning men vart?