• Zindie

Hur mycket är rimligt att ta i bensinpengar?

Vi är 5 st som samåker till våran utbildning och nu är det så att ev kan en utav oss inte köra så hon vill åka med. Hur mycket är rimligt att ta ut i bensinpengar av henne? Hon har ca. 5 mil till skolan, alltså 10mil tur och retur. Man måste ju räkna med slitage på bil, skatt, försäkring, värdeminskning på bil då det blir många mil på bilen. Vad tycker ni är rimligt att ta ut av henne per gång?

• Svar på tråden Hur mycket är rimligt att ta i bensinpengar?
  • Esthery
    Zindie skrev 2008-09-10 11:55:28 följande:
    Vi är 5 st som samåker till våran utbildning och nu är det så att ev kan en utav oss inte köra så hon vill åka med. Hur mycket är rimligt att ta ut i bensinpengar av henne? Hon har ca. 5 mil till skolan, alltså 10mil tur och retur. Man måste ju räkna med slitage på bil, skatt, försäkring, värdeminskning på bil då det blir många mil på bilen. Vad tycker ni är rimligt att ta ut av henne per gång?
    Jag skulle bara ta för bensinen, känns lite snålt att för allt det andra. Dessutom har ni ju sån tur att ni kan samåka så det ändå blir riktigt billigt med era reser. Hon måste ju dessutom känna att hon tjänar på det, annars kan ju hon ta bussen och så får ni andra betala mer ändå.
  • Esthery

Virriga Vera skrev 2008-09-10 11:57:19 följande:

Jag tycker att 20-25:-/milen är ett bra pris.
    fast delat på fem då eller?
  • Virriga Vera
    Esthery skrev 2008-09-10 11:58:07 följande:
    fast delat på fem då eller?
    Naturligtvis, annars blir det ju helt fel.
  • Krabbolina

jag hade bara tagit pengar för bensinen för jag skulle ändå kört och då slits det iaf på bilen.

• Miss Emelie

Jag tycker att 20-25:-/milen är ett bra pris.
    200 per dag känns ju väldigt mkt, speciellt om ni är 5 st som delar.
  • Zindie

20-25 delat på 5 st. ja det blir ju 5 kr milen typ. alltså 50kr för henne tur och retur.
    Det är vad vi har tagit ut nu men vi tyckte att det blev lite för lite...eftersom bensinen gått upp. Att åka buss kostar 66kr enkel resa och då måste hon åka stadsbuss emellan skolan och busstationen oxå....

• Esthery
    Zindie skrev 2008-09-10 12:00:39 följande:
    20-25 delat på 5 st. ja det blir ju 5 kr milen typ. alltså 50kr för henne tur och retur. Det är vad vi har tagit ut nu men vi tyckte att det blev lite för lite...eftersom bensinen gått upp. Att åka buss kostar 66kr enkel resa och då måste hon åka stadsbuss emellan skolan och busstationen oxå....
    Fast hon kanske skaffar ett kort istället om hon ska åka varje dag och då blir det billigare.
  • Zindie
    Svar på #5
    Nja, jag skulle ju inte kört ändå eftersom nu blir det ju att vi får köra hennes gånger då hon inte kan...
Svar på tråden Hur mycket är rimligt att ta i bensinpengar?